[MataroSensefils] Presentació a la llista i informació sobre nou node.

René Vives rene.vives a gmail.com
dis maig 17 19:16:03 CEST 2014

Hola Paco!

Benvingut!

Et responc in-line.

El dia 17 maig de 2014 16:44, Paco <paco a onna.be> ha escrit:

> [...]
> un RTFM i ja m'apanyo.
>
> Visc al carrer Pizarro, a un primer, però tinc visió directa amb
> l'antena del node MatComtesMir-Borrell (si no vaig molt equivocat).
> Estarà a uns 300m en línia recta.
>
> No tinc encara el material per conectar (antena i tal), així que puc
> comprar el que siga necessari (dins d'uns limits, clar).
>
> Les preguntes:
>
> * En quina banda emet l'antena omni del node ? 2.4 ? 5 ? (amb el
>   portatil veig una xarxa guifi.net-MatMirBorrell a 5.18 GHz, suposo
>   que es aquesta, només per estar segur que no estic veient un enllaç

A mirBorrell hi ha una antena omnidireccional a 5GHz (de fet és una
omnitik) per a clients. El SSID és el que indiques.

> * Quina antena/AP recomaneu ? (Havia pensat en una nanostation Loco,
>   depenent de lo anterior seria un model o altre).

Jo, si el que vols és un node client, et recomanaria una SXT de mikrotik ja
que el routerOS pot aportar-te més opcions que un airOS com per exemple
crear vpns.

> * Haig de demanar algun permís a l'administrador del node per conectar ?
>   o només cal seguir les instruccions del web ?

No cal demanar permís. Cal però que et registris a la web de guifi i crear
el teu node per tal de que se t'assigni una ip per a connectar-t'hi.
http://guifi.net/trespassos

> * La setmana vinent disposaré, durant uns pocs dies, d'unes nanobeam m5
>   a casa. Hi haurà cap problema si faig les proves amb aquestes i
>   després faig el canvi definitiu a l'antena petita ?

Mentre les proves no afectin als altres usuaris de la xarxa, pots fer les
proves.
Per enllaçar-te és important tenir LOS (visió directe) amb l'antena on et
vulguis connectar. També és important tenir l'antena a la teulada o terrat,
ja que així la potència necessaria per tenir un bon enllaç és menor i
estalviem generar soroll radioelèctric.

El proper divendres toca guifilab al tecnocampus. Pot ser un bon lloc per
acabar de resoldre tots els dubtes que puguis tenir.
http://mataro.guifi.net/guifilabs

SAX!