[MataroSensefils] Presentació a la llista i informació sobre nou node.

Paco paco a onna.be
dis maig 17 20:05:42 CEST 2014

On Sat, 17 May 2014, René Vives wrote:

> Jo, si el que vols és un node client, et recomanaria una SXT de mikrotik ja
> que el routerOS pot aportar-te més opcions que un airOS com per exemple
> crear vpns.

Si, vull montar un node client.
No coneixía aquest model. Li faré una ullada. Aquestes coses les compre
a Landatel normalment. Algún altre proveïdor que em pugues recomanar ?

> No cal demanar permís. Cal però que et registris a la web de guifi i crear
> el teu node per tal de que se t'assigni una ip per a connectar-t'hi.
> http://guifi.net/trespassos

Ja m'he registrat. Quan tinga una antena per casa comançaré el procés.

> Mentre les proves no afectin als altres usuaris de la xarxa, pots fer les
> proves.
> Per enllaçar-te és important tenir LOS (visió directe) amb l'antena on et
> vulguis connectar. També és important tenir l'antena a la teulada o terrat,
> ja que així la potència necessaria per tenir un bon enllaç és menor i
> estalviem generar soroll radioelèctric.

Tinc visió directa amb l'antena.
No puc instal·lar-la al terrat. Pertany a l'àtic. Jo estic a dins el
pati de l'illa, però el node aquest està tan alt que veig l'antena
perfectament desde la terrassa de casa meva. No crec que hi haja cap
problema per això.
No crec que cause cap problema a ningú, però si veiés que alguna cosa no
em funciona pararía les proves. L'últim que voldria és causar problemes
a la xarxa.

> El proper divendres toca guifilab al tecnocampus. Pot ser un bon lloc per
> acabar de resoldre tots els dubtes que puguis tenir.
> http://mataro.guifi.net/guifilabs

Ja sabia jo que em deixava alguna cosa per preguntar !
Havia vist el tema de guifilabs a la web, però no vaig saber vore cap
tipus de programació/horaris. Vaig pensar que seria un tipo de reunió
més informal i que preguntaría. I abans se m'ha oblidat.
Llavors us reuniu divendres que ve ? A quina hora ?

Salut.

--
Paco Esteban.
GnuPG key: 0x0E1192A4