[MataroSensefils] Presentació a la llista i informació sobre nou node.

Paco paco a onna.be
dis maig 17 16:44:22 CEST 2014

Hola,

Sóc nou a la llista, així que em presento.
El meu nom és Paco. Ja fa temps que li vaig pegant voltes al tema de
montar un node i enganxar-me a la xarxa de Matarósensefils. Si puc
resoldre uns quants dubtes que tinc, ho tiro endavant.
Si tot va bé, podria proveïr algun servei també. Pot ser un mirror
debian o una porta a internet via proxy, encara no ho he pensat.

Així que vaig a fregir-vos un poc a preguntes. Disculpeu si queda un
correu molt llarg.
Si dic alguna bajanada o pregunte alguna obvietat, poseu-me un enllaç o
un RTFM i ja m'apanyo.

Visc al carrer Pizarro, a un primer, però tinc visió directa amb
l'antena del node MatComtesMir-Borrell (si no vaig molt equivocat).
Estarà a uns 300m en línia recta.

No tinc encara el material per conectar (antena i tal), així que puc
comprar el que siga necessari (dins d'uns limits, clar).

Les preguntes:

* En quina banda emet l'antena omni del node ? 2.4 ? 5 ? (amb el
  portatil veig una xarxa guifi.net-MatMirBorrell a 5.18 GHz, suposo
  que es aquesta, només per estar segur que no estic veient un enllaç
  PtP amb un altre node).
* Quina antena/AP recomaneu ? (Havia pensat en una nanostation Loco,
  depenent de lo anterior seria un model o altre).
* Haig de demanar algun permís a l'administrador del node per conectar ?
  o només cal seguir les instruccions del web ?
* La setmana vinent disposaré, durant uns pocs dies, d'unes nanobeam m5
  a casa. Hi haurà cap problema si faig les proves amb aquestes i
  després faig el canvi definitiu a l'antena petita ?

Crec que no em deixo res.

Gràcies.
Salut !

--