[MataroSensefils] [OT] Dossier sobre Soberanía Tecnológica

Toni Homedes i Saun toni a homedes.net
dic jul 16 16:02:53 CEST 2014

Hola Jose,

Molt interessant, però, tot i que jo potser soc "el cas extrany" perquè
tinc ADSL i voldria connectar-me a guifi.net per inquietud tecnològica,
voldria comentar un parell de coses sobre això que dius:

- Pot ser que un proveïdor afavoreixi o freni el tràfic cap a certs
continguts per interessos comercials, però censurar, per voluntat
pròpia, encara està molt lluny[1]. El que sí que és probable és que
censurin continguts per imperatiu legal, i, en aquest cas, Guifi.net ho
haurà de fer exactament igual!

- El que de moment es pot fer de manera efectiva i _molt_ més econòmica
es posar una simple fibra de 100Mb reenviada totalment cap a una (o
varies) VPN. Això permetria tenir quelcom similar "per dos duros" i més
endavant, quan ho tallin d'alguna manera, ja es veurà que es fa.

Toni

[1] Tot i que algun dia arribarà: Pack fibra Facebook + Google
(subvencionat), Pack fibra Webs Nacionales (con regalo de un poster de
La Roja) i el Pack Internet Total (amb llistat de subscriptors reenviat
a les agencies pertinents).