[MataroSensefils] [OT] Dossier sobre Soberanía Tecnológica

Enric enric a musaik.net
dic jul 16 17:33:02 CEST 2014

Salut,

molt bona reflexió Jose. Hi estic totalment d'acord, hem de deixar de
ser proveïdors d'internet per convertir-nos en el propi internet.
I cal que tots hi posem de la nostra part.

El 16/07/14 16:02, Toni Homedes i Saun ha escrit:
> Hola Jose,
>
> Molt interessant, però, tot i que jo potser soc "el cas extrany"
> perquè tinc ADSL i voldria connectar-me a guifi.net per inquietud
> tecnològica, voldria comentar un parell de coses sobre això que dius:
No ets tant estrany, jo també tinc ADSL i estic connectat a guifi. Però
ofereixo serveis a la comunitat que a la vegada em beneficien a mi.
Perquè el bé col·lectiu és el meu bé. ;-)

> - Pot ser que un proveïdor afavoreixi o freni el tràfic cap a certs
> continguts per interessos comercials, però censurar, per voluntat
> pròpia, encara està molt lluny[1]. El que sí que és probable és que
> censurin continguts per imperatiu legal, i, en aquest cas, Guifi.net
> ho haurà de fer exactament igual!
Estem en una xarxa interna. I s'hauria de mirar la lletra petita, però
ho veig diferent, jo puc compartir el que vulgui amb tu, si ho ofereixo
a internet ja és diferent. No?

> - El que de moment es pot fer de manera efectiva i _molt_ més
> econòmica es posar una simple fibra de 100Mb reenviada totalment cap a
> una (o varies) VPN. Això permetria tenir quelcom similar "per dos
> duros" i més endavant, quan ho tallin d'alguna manera, ja es veurà que
> es fa.
Jo crec que la opció del PoP és molt espectacular, i a mi em semblava
una bogeria, però amb el que han estat treballant tota aquesta colla de
frikis, ara és quasi una realitat. Però hem de donar-li una empenta
entre tots plegats.

PD: Si algú vol escoltar una entrevista que em van fer a Mataró Ràdio
ahir sobre l'Estrella i Can Fugarolas:
http://www.ivoox.com/2014-07-15-cada-gota-compta-audios-mp3_rf_3317810_1.html?autoplay=1