[MataroSensefils] [OT] Dossier sobre Soberanía Tecnológica

Jose Legido jose a legido.com
dic jul 16 14:13:50 CEST 2014

Bon dia!
Algú s'ha llegit això?

Està prou bé però.... m'agradaria afegir alguns punts MOLT IMPORTANTS en el
que es refereix a guifi.net / matarosensefils.net

Quina diferència hi ha entre utilitzar un proveïdor qualsevol o connectar a
matarosensefils?

No ens enganyem.... la gent es connecta a matarosensefils per connectar-se
a internet de forma mes barata.
Que passa si el proveïdor d'internet censura alguna web? Doncs que des de
matarosensefils tampoc et podràs connectar....
Qui utilitza els serveis que hi ha a dins de matarosensefils? Doncs
ningú.....

Però això pot canviar pròximament i de forma molt important.

Que es internet? Internet es una xarxa de xarxes, res mes. Però... que es
necessita per connectar a aquesta xarxa? Simplement infraestructura.

Guifi.net està connectada directament a internet i nosaltres podríem
utilitzar aquest proveïdor i això si que seria sobirania tecnològica.
Que es necessita per això? Doncs muntar el que es diu un PoP (point of
presence) a Mataró. Seria llogar un espai, muntar uns routers, servidors i
connectar per fibra. A part de la inversió inicial en instal·lació, ma
d'obra, etc... podrien ser uns 1.000€/mes o 2.000€/mes mes
manteniment,etc.... per no agafar-nos els dits.

Que tindríem amb això? Doncs connexió directa per fibra a internet, podríem
gestionar nosaltres ample de banda, ficar serveis directes a internet des
de casa nostre,etc... es a dir, ser independents i autogestionats.

Crec que si la gent que estem pagant 20€ o 30€ a qualsevol operador per un
ADSL ens ho plantegem, pot ser molt viable. A part de donar un servei a
empreses que aquí ningú pot oferir.

No ens enganyem, la gent que es connecta a matarosensefils perquè es pensa
que està fent una cosa diferent o que diu que no vol pagar a telefónica,
jazztel, ono,etc.... esta equivocada....

Crec que hauríem de donar un pas molt important cap endavant.

M'agradaria que reflexionéssiu sobre el tema....

SAX!