[MataroSensefils] Millorant el suport a través de la llista de correu: sumar llista + fòrum de forma automàtica

Joan Pons joan a dracnet.com
dij gen 10 14:37:05 CET 2013

Salutacions,

Jo estic amb en Jordi, penso que google grups pot tenir uns clars avantatges respecte drupal+foro o similars (disponibilitat, accessibilitat, repercussió, distribució de la informació, millor recerca, etc) i a més a més és “gratis” en temps d’instal·lació/configuració i costos de manteniment o hosting. Malgrat això, totalment d’acord amb el que comenta l’Enric (faltaria més), però si sospeso avantatges i inconvenients d’utilitzar els serveis de google, de moment, em quedo amb google, però sense descartar utilitzar un altre sistema quan convingui (per això la importància dels backups).

En la línia del que comenta l’Enric, justament ahir vaig veure un vídeo de TED que penso és interesant (subtitulat en 39 idiomes, si, també en català), el comparteixo pel qui l’interessin aquest temes.

http://www.ted.com/talks/eli_pariser_beware_online_filter_bubbles.html

també penso que no és or tot el que llueix, heu fet clic sobre el link de privacitat de n-1 ? enllaça a https://n-1.cc/privacy que sembla redirigir-te a https://n-1.cc/About

SAX!

Joan

From: Llista [mailto:llista-bounces a matarosensefils.net] On Behalf Of Enric
Sent: jueves, 10 de enero de 2013 14:01
To: Llista de coordinació del projecte Mataró Sensefils
Subject: Re: [MataroSensefils] Millorant el suport a través de la llista de correu: sumar llista + fòrum de forma automàtica

Salut,

no puc deixar de dir la meva ...
Google no és gratuït, el preu és molt alt, tota la informació que li proporcionem de forma gratuïta, ell n'obté uns beneficis monstruosos. A part que restringeix les nostres llibertats acumulant un control sobre la informació sense precedents.

Dit això, si no tinguéssim alternativa ho acceptaria, però en aquests moments hi ha opcions en programari lliure, gratuïtes i que segueixen la filosofia del comuns sensefils a l'abast.
Aquestes són les que ja s'han comentat:

N-1:
https://n-1.cc/g/matar_sense_fils_msf_secci_local_de_guifinet

O un drupal+fòrum.

Jo m'ofereixo a engegar qualsevol de les dues. La de n-1 ja està funcionant, i la del drupal s'hauria de treballar, però és factible. Utilitzant el mòdul captcha (que és el de comprovar mitjançant unes lletres "mal" posades si ets una persona una màquina) podem utilitzar un fòrum sense autentificar usuaris si volem.

Creus que la crisi és dolenta?
Doncs cal reconvertir-la, és el moment històric per fer-ho.
Mira què diu aquest filòsof, Jordi Pigem a Singulars. <http://www.tv3.cat/3alacarta/#/videos/4388071>