[MataroSensefils] Matcoop8

Moisès Burset mburset a dracmarqueologia.com
dim set 21 17:03:07 CEST 2010

Bones,

> comentat que per a utilitzar la xarxa de mataró és necessari pagar una
> quota trimestal de 20€ i 30€ per el hw del supernode
A veure, a guifi hi ha molts proxys i cadascun té les seves pròpies
normes de servei: hi ha gent que lloga una ADSL, la paga amb una quota i
la reparteix amb un proxy. Hi ha altra gent (o entitats) que donen accés
a internet de forma totalment gratuïta. És important no confondre els
conceptes, una cosa és estar connectat a la xarxa guifi i una altra molt
diferent és voler un servei de connexió a internet a través de la xarxa
guifi (al servei digues-li proxyes de sortida). Concretament, a Mataró
crec que la gent de la zona d'Isern té un proxy de sortida a internet
que paguen entre tots els que l'utilitzen, però crec que a escorxador hi
ha un altre proxy que utilitza una línia ADSL d'una associació de veïns
i que no paguen res. Probablement a dins de Mataró n'hi ha més. Crec
recordar que en Jordi Clopés algun cop ha enviat informació dels proxyes
disponibles a Mataró, però no n'estic segur.

Vagi bé.

       Ermoi.