[MataroSensefils] Xarxa wifi municipal finançada amb fons del FEOSL 2010

Jordi Clopes jordiclopes a gmail.com
dij feb 25 08:56:23 CET 2010

El 25 de febrer de 2010 8:31, Moisès Burset
<mburset a dracmarqueologia.com>ha escrit:

> Bon dia,
>

>  No desconeixem com tenen previst fer-ho. Serà una xarxa a priori tancada i
>>
> Fem el que fem, crec que dijous vinent és quan s'ha d'aprovar a
> l'ajuntament. Un cop aprovat, faran el que els doni la gana, per tant, si
> volem contactar amb els partits polítics i/o associacions de veïns crec que
> caldria fer-ho ràpid (millor abans de que s'aprovi). O realment no hi ha
> pressa?

Crec que no hi ha temps material. Com a molt podem enviar un mail als
partits amb una explicació.

> Per altra banda, com que l'ajuntament de xarxes en sap tant com jo de
> religió, no crec que sigui massa complicat de convèncer-los per fer xarxa
> oberta model "guifi", ja que això no els representa un sobrecost (punt molt
> important), només cal que els hi expliquem els avantatges de guifi i els
> inconvenients de fer-la tancada. I realment potser caldria explicar-ho
> partit per partit abans de dijous vinent.

Malauradament crec que no és tant senzill Moisès.
Els tècnics que porten el projecte sí que hi entenen de xarxes i coneixen el
model guifi.

Bàsicament els seus arguments en contra són:

1-No veuen clar que la CMT els hi deixi seguir aquest model (tot i que pel
que se tampoc han fet cap consulta a la CMT explicant que volen fer xarxa
oberta).

2-Diuen que és complicat connectar a la xarxa. I efectivament és així. Tot i
que l'unsolclick facilita la tasca, per a persones no formades pot ser
complicat. En aquest punt jo crec que el que obvien és que, a part de la
nostra tasca de voluntariat, aquest fet pot generar molta feina per empreses
d'instal.ladors locals.

Els meus 5 cèntims.

Salut!