[MataroSensefils] Habana - Álamos

Jordi Clopes jordiclopes a gmail.com
dic ago 18 14:08:41 CEST 2010

Hola Lluís,

Anem a pams:

1-En la configuració que genera l'unsolclick s'activa l'SNMP, i els teus
nodes no estan graficant res. Activa l'SNMP i així podrem veure l'ample de
banda que consumeixes en cada moment, veure si coincideix amb caigudes, etc.

2-Dius que el problema és de capa 3. O sigui que deu haver-hi algun problema
d'enrutament o d'adreçament ip. Això és pot comprovar i corregir
rutes, etcsi s'escau. Però la sol.lució que tu aportes és la de
limitar l'ample de
banda amb un QoS. És així? Pots explicar-te millor?
Fins ara no ha calgut mai aplicar QoS pq els usuaris s'han autocontrolat. Ep
i que no ho trobo una mala opció però si el padrí i l'administrador del node
de los Alamos que és l'Ivan, et diu que controlis el teu tràfic, doncs noi
fem-li cas mentre es mira de solucionar el problema, no?

3-Dius que el teu enllaç és impecable però el que indiquen els supernodes
d'Alamos i Havana és que tu els veus perfectament a ells però que ells no et
veuen bé a tu. Quins tipus d'antenes utilitzes? potser has estat modificant
els paràmetres per defecte de les teves ràdios?

4-Mòbil: millor que tractem això per la llista: perquè així ens poden fer un
cop de mà d'altres, queda enregistrat com s'ha sol.lucionat el problema, i
perquè no hi veig cap avantatge a fer-ho per mòbil i moltes en fer-ho per la
llista.

Salut!

Jordi

El 17 d’agost de 2010 21:11, Luis C. Busquets <luis.busquets a ilidium.com> ha
escrit: