[MataroSensefils] Servei de telefonia per VoIP inhalambric?

Albert Comas albert.comas a googlemail.com
dim mar 17 11:54:02 CET 2009

Bon dia,

"Seria coherent o disminuir les potències permeses de mòvil o deixar igualar
les potències d'emissió de mòvil amb aparells wifi. Creieu que hi ha alguna
raó "real" per no fer-ho? (vull dir, que ja se que sembla que no és molt sa,
però el mòvil tampoc i legalment no hi ha problema. El perquè d'aquesta
diferència se m'escapa, a menys que sigui per protegir el mercat dels
mòvils, es clar...)."

segons m'ha explicat un company de feina que és radioaficionat existeix
limitació de potència però no per a ells. Els radioaficionats amb les
llicències corresponents, si ho volen poden emetre a 100W. No conec els
detalls de la normativa però podria tractar de trobar-ho. Suposo que la
limitació que tenim és perquè les freqüencies wifi no són realment lliures.
Això explicaria el límit de potència i la teòrica obligatorietat de
funcionar amb l'autohoping, de manera que les ràdios puguin deixar lliure un
canal si detecten un emisor de major potència emetent pel mateix. Si us
interessa puc buscar més informació sobre això.

Salut,

Albert