[MataroSensefils] [aerogenerador] --> Mecànica--> aspes / pas variable

Albert Comas Albert.Comas25 a gmail.com
dim set 23 18:56:54 CEST 2008

Hola a tots!
Segur que molt ja frisàveu per rebre la nova entrega de la col·lecció "com
construir un aerogenerador amb els freakis del poble".

 *TEMA ASPES:*

Un company de feina va inventar (i patentar) una màquina de tallar ales
d'avió de radiocontrol, diu que el seu trasto també donaria per fer-nos les
aspes. Es treballa amb porexpan que després es tracta superficialment amb
resina epoxi més fibra de vidre o carboni. A més a més també es reforcen els
punts que suporten més tensió amb tires de carboni. El resultat final és
extremadament resistent. La gran avantatge és que podríem fer aspes de
primera a la carta sense necessitat de de fer cap motllo fins que no trobem
el model que més ens convenci.

*REGULACIÓ DEL PAS:*

Per a que no ens passi això:

http://agaudi.wordpress.com/2008/02/23/explosion-de-un-aerogenerador/

fins ara havíem proposat algunes solucions (canyes de bambú incloses;) que,
en essència, consistien en fer girar l'aparell amb vents massa forts.

Un sistema de regulació del pas de les aspes ens permetria aprofitar millor
el vent en cada  moment i no haver d'amagar-nos a no ser que fos realment
excessiu.

De moment podríem deixar-ho amb una molla i més endavant perfeccionar el
sistema.

Aquí s'explica què és una hèlix de pas variable:

http://www.camne.com.ar/taller/helicepasovariable/helicepasovariable.htm

Salut,
Albert