[MataroSensefils] linea internet

Lluís Dalmau lluis.dalmau a guifi.net
div set 5 10:11:05 CEST 2008

> teniu algun crokis de com podria enllaçar amb algun node del nus de la
> trinitat o be de cerdanyola o Sabadell

El primer que cal saber és des d'on vols connectar, per això, sempre
recomanem que donis d'alta el teu node (cada teva) als llistats i mapes, a
l'enllaç que t'han dit hi trobaràs la informació de com fer aquest primer
pas:

Afegir un node a guifi.net
http://www.guifi.net/trespassos

> i el mes important tot aixo es
> legal? vull dir si ho es o no m'hagradaria saber per que?

La Llei General de Telecomunicacions és la que hi dona la cobertura legal:
- ús de l'espai radioelèctric d'ús públic a 2.4 i 5 GHz
- l'autoprestació

Aquests són els dos aspectes claus de la xarxa oberta, lliure i neutral.

Recomanacions:
- afegeix el teu node com a projectat, no et compromet a res però
t'ajudarà perquè podràs fer servir eines per veure quins nodes operatius
tens al teu abast i, nosaltres, et podrem ajudar més perquè sabrem d'on
parlem
- des del punt més elevat possible del teu node amb un router i antena
externa (per exemple, amb un nanostation) busca quins punts d'accés tens
al teu abast per planificar un possible enllaç
- afegeix-te a les llistes de correu de la teva zona perquè et serà més
senzill trobar-hi veïns que coneixeran millor com està

Lluís