[MataroSensefils] linea internet

Daniel López Prat ormuth a gmail.com
div set 5 02:49:27 CEST 2008

Hola Oscar,

A matarósensefils estem creant una xarxa lliure a la zona de Mataró, seguint
la manera de fer i l'estructura de guifi.net.

La informació que busques per a connectar-te des de Barcelona, l'hauries de
buscar a la pàgina de guifi.net. Hi trobaràs molta informació; però et
recomano que comencis llegint la guia per a connectar-se (
http://guifi.net/trespassos ).

Apunta't també a les llistes que t'ha comentat en Jordi. Aprendràs bastantes
coses llegint els mails que hi van entrant. I, si tens la oportunitat, vine
a les reunions que anem fent; tant la gent de Mataró, com els altres grups
(Barcelona, Sabadell, Cerdanyola, etc.)

La idea és que trobis un node actiu a on hi tinguis visibilitat y que t'hi
connectis amb el maquinari adequat.

Pel tema de la legalitat, pensa que guifi.net, no és un proveïdor
d'Internet. És una xarxa sense fils que s'extén per una gran part de
Catalunya (i segueix creixent!) on hi ha diferents continguts. Entre ells,
proxies per que els membres puguin sortir a Internet. Però no es fa com a
negoci, si no en regim d'autoprestació i la llei ho permet (trobaràs també
aquesta informació legal a la pàgina de guifi.net!).

En resum: guifi no és un proveïdor d'Internet. No et vindrà ningú a casa a
"donar-te d'alta la línia". Però si tens ganes d'aprendre, trobaràs molta
gent amb ganes d'ajudar-te a formar part de la xarxa.

Salut i Xarxa!

Daniel