[MataroSensefils] Conexió Àcrata

Jordi Clopes jordiclopes a gmail.com
dic jul 16 11:42:57 CEST 2008

2008/7/16 Raül Chamarro <raul a enbicicleta.org>:

> Hola a tots!
>
> jo primer, abans dels temes tècnics en detall, plantejaria uns temes
> generals sobre msf que es poden discutir per aqui:

Som-hi!! trobava a faltar això :-)

Som http://guifi.net a Mataró i ens guiem pels Comuns sense fils

http://guifi.net/ComunsSensefils

> de quins recursos materials disposem?

El node de Cuba, Isern, Acrata i els projectats al mapa.

> I econòmics (per si volem comprar
> més material per provar nous troncals...)
> que és el que volem fer i de quina manera...

Crec que hi ha uns 500€ de la venta de samarretes i dels tallers d'antenes,
etc. Això ho sap millor l'Enric.

> quines zones funcionen i quines podrien funcionar?

Crec que el mapa de nodes està prou actualitzat:

http://matarosensefils.net/wiki/

> estan actius ilurowireless i matarowireless?

En Juan d'Ilurowireless va anar cap a Arenys i va desmuntar el node, tot i
que es va oferir traspassar el node troncal que tenia.
I pel que fa a MataróWireless sempre ha sigut un grup d'alumnes i ex-alumnes
de la EUPMT que donaven suport a la xarxa i feien tallers i xerrades per
difondre la tecnologia però mai han/hem sigut la xarxa.

La xarxa sempre ha sigut Mataró Sensefils, no?

> la llista segueix sent el nostre punt de comunicació? (quants la seguim,
> quants del total vivim a mataró?)

Alguna alternativa a la llista? Jo crec que de moment va prou bé.
És més, jo centralitzaria totes les zones en la llista i així tothom es
coneix i es pot enriquir amb els problemes i experiències dels altres, tal
com passa a Guifi.net. És una idea.

> serà factible conectar amb altres xarxes de fora de matar'o???

A Guifi.net ja estan connectats des d'Osona a Badalona crec. Però aquesta
crec que serà una fita de futur.

> Personalment, veig que torna a haver gent molt motivada en revifar la
> xarxa i que la gent del HackLab Nòmada (en Jose! sobretot) s'han currat
> un nou node al seu nou espai (La secopal) que funciona amb una placa
> solar. Al voltant de la secopal ja hi ha gent interessada en
> conectar-se, ja s'ha fet una reunió de zona i també hi ha una llista.
> També hi ha moviment, poc, pero constantment hi ha gent que pregunta a
> la llista general.

Jose for president!!

> Us proposo que recuperem les assemblees, l'assemblea general per que
> tothom digui la seva i a partir d'aqui si hi ha voluntat de seguir que
> creem una nova organització. I el lloc de trobada, per a mi, seria La
> Secopal, i així tothom pot veure el nou node! (Això ho haurien de
> confirmar la gent del Hack Lab).

Com vulgueu. Jo també crec que es necessari fer una trobada per establir un
calendari d'actuacions concretes i marcar unes fites.

De cara a la següent reunió si voleu també podem anar al primer xiringuito
que hi ha passada la riera de Sant Simó en direcció a Llavaneres (crec que
es diu Tsunami) hi ha cobertura Wifi del node que vaig posar. No hi ha
plaques solars per veure però hi ha unes mosses...

El meu granet de sorra :-)