[MataroSensefils] Dubte: Torre de telecomunicacions

Lluís Dalmau lluis.dalmau a guifi.net
dic ago 13 23:45:22 CEST 2008

A Platja d'Aro fa un parell d'anys que tenim en marxa un fanal amb routers
per la troncal i amb sectorials, està alimentat amb corrent de xarxa 24
hores, no té res de solar.

A Vic ens vàrem plantejar com podíem posar dins de la lluminària d'un
parell de fanals un router fent mesh a 5 GHz i donant cobertura a 2.4 GHz
actualment n'hi ha dos d'aquest tipus però també estan connectats a
corrent 24 hores no solar.

Aquestes dues experiències ens van portar a pensar en un sistema de
lluminària preparada amb una bateria, carregador i regulador de càrrega
per tal que durant la nit es pogués carregar que és quan les lluminàries
nocturnes funcionen i de dia, quan estan apagades les lluminàries, el
router continués funcionant amb la bateria.

No ho tenim en marxa encara però si que es van estar fent càlculs de
consum i realment es necessita una bateria amb poca capacitat de càrrega
perquè els consums són molt baixos.

Algú suggeria fer-ho amb una petita placa i bateria semblant a les
instal·lacions d'alguns senyals de trànsit però això fa pujar molt els
costos de tot plegat.

Lluís

Lluís