[MataroSensefils] Dubte: Torre de telecomunicacions

Moisès Burset mburset a dracmarqueologia.com
dim ago 12 18:22:05 CEST 2008

Bones,

> Em consta que hi ha dues torres de vigilància forestal com a mínim que
> s'hi han muntat o estan pendents de muntar-hi enllaços de la xarxa oberta
> i en alguna, a més, hi volien posar càmares per poder estar al cas del
> bosc.

Ok, doncs perfecte. De seguida que pugui pujo al Castell de Mata i us
poso les coordenades UTM, encara que obviament caldria contactar amb la
gent que controli aquests temes (bombers? ajuntament? ???) per tantejar
si hi estarien interessats. Un altre tema es la font de finançament pels
supertrastos troncals...

> D'altra banda també hi ha algun prototipus de fanal solar amb bateria per
> alimentar el router durant les hores de llum i carregar-la durant les
> hores d'il·luminació nocturna.

Això del fanal solar què és exactament? Et refereixes a que heu posat el
router en un lloc on ja hi havia un fanal que funcionava amb energia
solar fotovoltaica (tipus el del final del port de Mataró) i l'heu
aprofitat?

> Per cert, això dels plànols d'un aerogenerador amb peces procedents de
> desballestament és molt interessant, segur que algú s'hi anima, perquè no
> el publiques ?

Be, el material que tinc sobre aerogeneradors l'he anat recollint d'aqui
i d'allà (internet i la mula). Tampoc es que hi hagi massa cosa, però un
bon lloc per mirar seria http://www.otherpower.com/, o buscar coses del
senyor Hugh Piggott (es una espècie de guru del tema i els manuals que
jo tinc es basen en molta part en la seva feina, o directament son fets
per ell).
    Lo de publicar-ho no crec que calgui (tampoc se on fer-ho), perquè
les coses que tinc es poden trobar i no son meves. Jo tampoc es que en
sàpiga massa, però justament per això en vull aprendre practicant. Si
algú vol alguna cosa en particular i la tinc (o la se) que me la demani.
    Fins aviat.

       Ermoi.