[MataroSensefils] Dubte: Torre de telecomunicacions

Lluís Dalmau lluis.dalmau a guifi.net
dll ago 11 23:12:02 CEST 2008

> Em sembla molt i molt bona idea lo d'anar establint enllaços troncals
> llargs i fer extendre la xarxa lliure per tota Catalunya (o més enllà,
> es clar). No n'estic segur, però em sembla recordar que a dalt de tot
> del Corredor (al costat del Santuari) hi ha una torre de vigilància
> d'aquestes contra el foc i per allà a la vora una antena de
> telecomunicacions. No n'estic segur, algú ho podria confirmar?

A veure si al setembre puc demanar que ens facilitin una relació de les
ubicacions d'aquestes torres però mentrestant no ens la donin seria
interessant poder tenir coordenades d'on hi n'hi ha alguna per aquesta
vostra zona si us és fàcil i possible ho podeu entrar com un node
projectat :)

>     Per cert, a les torres de vigilància forestal contra incendis ens
> deixarien posar antenes? si es que si, al castell de Mata n'hi ha una
> amb unes vistes impressionants en gairebé totes direccions. Aquesta
> segur que hi es, perquè fa poc hi vaig anar d'excursió amb la meva
> filla...

Em consta que hi ha dues torres de vigilància forestal com a mínim que
s'hi han muntat o estan pendents de muntar-hi enllaços de la xarxa oberta
i en alguna, a més, hi volien posar càmares per poder estar al cas del
bosc.

O sigui, que sí, crec que és una eina de comunicació que pot ser molt útil
pels mateixos forestals, la dificultat afegida que poden tenir aquestes
torres és la manca de corrent elèctric però això és subsanable amb energia
solar i/o eòlica, com també veig que comentes.

> [...]
> exemple).
>     No se, però és un tema que em sembla que no s'ha treballat massa i
> que a mi m'interessa força (encara que em sembla que el node de Secopal
> ja funciona amb fotovoltàica, oi?). Si a algú més li motiva fer alguna
> cosa en aquest sentit doncs podriem intentar organitzar un grupet i
> provar de muntar alguns prototips (p.e. tinc els planos per muntar un
> aerogenerador amb peces reciclades de la brossa o d'un desballestament.
> El podriem provar de construir, a veure com ens en sortim).

De nodes solars actius n'hi ha més d'un, un parell estan operatius fa més
d'un any i n'hi ha un parell més d'instal·lats en fase de construcció.
Aquests s'han construït amb placa solar i bateria.

D'altra banda també hi ha algun prototipus de fanal solar amb bateria per
alimentar el router durant les hores de llum i carregar-la durant les
hores d'il·luminació nocturna.

La solució d'utilitzar bateries és interessant i s'ha utilitzat en zones
on era impossible tenir accés a la xarxa o a Internet de cap altra manera
però generalitzar la utilització de bateries té un inconvenient que és que
aquestes tenen una vida limitada pel nombre de cicles de càrrega que poden
aguantar. Però evidentment hi ha escenaris on són molt útils.

Per cert, això dels plànols d'un aerogenerador amb peces procedents de
desballestament és molt interessant, segur que algú s'hi anima, perquè no
el publiques ?

Lluís