[MataroSensefils] Dubte: Torre de telecomunicacions

Moisès Burset mburset a dracmarqueologia.com
dll ago 11 20:02:29 CEST 2008

Bones,

> Si algú en té alguna idea de la localització seria interessant poder-la
> afegir com a node projectat per poder començar a planificar enllaços,
> buscar qui en té la titularitat, ...

Em sembla molt i molt bona idea lo d'anar establint enllaços troncals
llargs i fer extendre la xarxa lliure per tota Catalunya (o més enllà,
es clar). No n'estic segur, però em sembla recordar que a dalt de tot
del Corredor (al costat del Santuari) hi ha una torre de vigilància
d'aquestes contra el foc i per allà a la vora una antena de
telecomunicacions. No n'estic segur, algú ho podria confirmar?
    Per cert, a les torres de vigilància forestal contra incendis ens
deixarien posar antenes? si es que si, al castell de Mata n'hi ha una
amb unes vistes impressionants en gairebé totes direccions. Aquesta
segur que hi es, perquè fa poc hi vaig anar d'excursió amb la meva filla...
    Per altra banda, i una mica fora de tema, a nivell personal estic
molt interessat en la producció d'energies alternatives (fotovoltàica,
eòlica, biomassa, ...). Ho comento perquè en molts bons llocs per posar
un trasto molts cops el que pot faltar es justament una font d'energia i
l'us d'energies renovables seria una bona manera de donar autonomia als
trastos (penso en fotovoltaica i/o microeòlica amb unes bateries, per
exemple).
    No se, però és un tema que em sembla que no s'ha treballat massa i
que a mi m'interessa força (encara que em sembla que el node de Secopal
ja funciona amb fotovoltàica, oi?). Si a algú més li motiva fer alguna
cosa en aquest sentit doncs podriem intentar organitzar un grupet i
provar de muntar alguns prototips (p.e. tinc els planos per muntar un
aerogenerador amb peces reciclades de la brossa o d'un desballestament.
El podriem provar de construir, a veure com ens en sortim).
    Be, ja direu.

       Ermoi.