[matarosensefils] primera experiència de veuIP

Jordi Clopés jordi a matarosensefils.net
diu maig 22 05:09:26 CEST 2005

Hola Raul!

> Mentres xerrava he obert el monitor de l'adsl i he vist que gastava
> força ample de banda, de sortida gairebé es menjava el 100x100 de
> l'adsl. Algú sap a que es degut aixó? és normal? Faig servir un codec
> que no toca? O depen de voipjet.net?

Les connexions IAX2 amb el codec ulaw no passen de 3,5 k/s
I si fas servir el codec GSM n'hauries de fer servir menys i tot.
Vols dir que no tenies algú xuclant del ADSL?

> Ara venen les preguntes de cara a obrir la centraleta a la xarxa
> sensefils... quin port s'ha de redireccionar desde el linksys cap a la
> centraleta?

Has d'obrir els ports UDP 5060 (SIP) i el rang 10000 al 20000 UDP (RTP)

> Els fitxers de configuració per conectar-me a altres
> centraletes que hi ha al wiki estan actualitzats?

Acabo de pujar al wiki els fitxers per estar connectat (per internet)
amb les centraletes de la zona de l'Havana, Palafolls, Pineda, Gurb i
Lleida.

Tornant a Mataró:
L'Enric ja tè enllestida la centraleta d'Isern, la de l'Havana ja fa
temps que tira i ara el Palau.

La historia seria estar interconnectats per sensefils i si falla la
connexió de xarxatroncal, que els enllaços entre centraletes * es facin
per internet.
Si tinc temps actualitzo els fitxers amb la configuració que toqui i us
els passo.

A Isern us podeu posar el prefixe 2010 i al Palau el 2011.
Passeu-me les vostres ips públiques o un nom de domini en quant pugueu.

Salut i Sensefils!

 .''`.     Usuari Jabber:
: :'  :    jordi a xerrameca.mataro.sensefils
`. `'`     ataro a 12jabber.com
  `-
Debian - when you have better things to do than fixing a system

jordi a matarosensefils net

Adreça de la llista: http://lists.rinho.com/cgi-bin/mailman//listinfo/llista