[matarosensefils] primera experiència de veuIP

raul raul a enbicicleta.org
diu maig 22 03:23:32 CEST 2005

Hola!!!!

Acabo de muntar un asterisk a casa, amb la distribució asterisk a home i
una màquina reciclada. És una imatge de disc que quan arrenca ja ve tot
configurat, només s'ha de configurar la tarja de xarxa.

Havia de fer una trucada internacional, a un mobil dels USA, i per això
m'he donat d'alta a voipjet.net tal com havia vist que en Pof recomanava
a la seva pàgina. He comprat 5$  de trucades a traves de paypal, i ells
mateixos et faciliten la informació que has d'entrar a la configuració
de l'asterisk. He xerrat durant 25 minuts, i he pagat uns 0'25$, que al
canvi deuen ser uns 17 cèntims d'euro!!!! Increible. A part de ser
barat, el so era força bo, i només s'ha entretallat una vegada durant
tota la conversa. La única pega es que el kphone no em funciona amb la
meva knoppix i he hagut de fer servir X-lite sota windows.

Mentres xerrava he obert el monitor de l'adsl i he vist que gastava
força ample de banda, de sortida gairebé es menjava el 100x100 de
l'adsl. Algú sap a que es degut aixó? és normal? Faig servir un codec
que no toca? O depen de voipjet.net?

Ara venen les preguntes de cara a obrir la centraleta a la xarxa
sensefils... quin port s'ha de redireccionar desde el linksys cap a la
centraleta? Els fitxers de configuració per conectar-me a altres
centraletes que hi ha al wiki estan actualitzats?

Vinga, fins aviat!!!

R.

Adreça de la llista: http://lists.rinho.com/cgi-bin/mailman//listinfo/llista