[matarosensefils] Compartir cultura és un dret

Moisès Burset Albareda mburset a imim.es
dll des 12 12:40:46 CET 2005

Bones,

>Potser aixó li interessa a algú.
>
>És la resposta de l'advocat Javier de la Cueva sobre si és ilegal o no
>descarregar cultura de la xarxa i compartir-la.

Per tant, i llegint el que diu aquest senyor, dedueixo que no és ilegal
la descàrrega de coses que s'utilitzin com a còpia privada, tenint en
compte que qui se les descarrega ha de tenir l'original (ja que si no no
es pot considerar còpia privada). O sigui, si hem pillen amb còpies de
coses que no tinc l'original si que estic comentent un delicte o una
falta (també podria tenir una llista d'amics d'internet que tinguin
l'original i que me'l puguin deixar si un dia hem pillen... ;->)
    A veure, gairebé tothom es descarrega coses d'internet i de moment
no passa res (o gairebé), però crec que cal tenir clar què diu la llei i
quin risc correm.
    Per altra banda, potser la discusió és una mica una pèrdua de temps,
ja que el que cal és lluitar per canviar la llei de propietat
intelectual, perque els terminis dels drets d'autor es redueixin a uns
temps raonables (10-20 anys des de la creació de l'obra), i és en això
en el que ens hem de centrar, penso jo.
    Apa, siau.

       Ermoi.