[MataroSensefils] Millorar el control de l'administració (Re: Accès al supernode de TecnoCampus)

Esteve Olm esteve.olm a gmail.com
dic set 26 17:07:59 CEST 2018

Pel trastos UBNT, la idea de posar un password prou complexe a cada
trasto sembla ser la única solució, i per seguretat s'hauria d'anar
canviant sovint.

La millor manera de "compartir" aquests passwors seria amb algo tipo
TeamPass (https://teampass.net/), que no és altra cosa que una BBDD
accessible via web per guardar-los encriptats. A cada usuari o grup, se
li poden assignar rols que li donaran accés a una sèrie de passwords.
Si coneixeu KeePass, ve a ser lo mateix però en web.

És una mica de feina de configurar, però un cop muntat serviria per
guardar també els dels mikrotik, o també claus d'accés a servidors (DNS,
nagios...). Lo únic que cal tenir en compte és que cada cop que es
canvia un password caldria actualitzar la BBDD.

La BBDD és jerárquica, es pot organitzar per zones i tipus de trasto,
així és més fàcil donar (i treure) permisos de difernts trastos a
diferents usuaris.

Amb els permisos adeqüats, cadascú podria fer servir aquest TeamPass per
crear els seus nodes, mantenir els seus passwords i decidir amb qui els
comparteix.

Nota: conec TeamPass perquè el faig servir en un client, però segurament
hi hagi alternatives similars... només és una proposta.

El 26/9/18 a les 15:38, DataLab ha escrit: