[MataroSensefils] Fwd: Gràcies per la xerrada d'ahir. Comencem...

dis maig 19 11:56:43 CEST 2018

Hola,

Reenvio el resum del correu de la reunió d'ahir del grup The Things Network
a Can Fugarolas.

---------- Missatge reenviat ----------
De: Jordi Clopes Esteban <jordiclopes a gmail.com>
Data: 19 de maig de 2018 a les 9:41
Assumpte: Gràcies per la xerrada d'ahir. Comencem...
Per a: thingsnetwork a canfugarolas.org

Hola!

Moltes gràcies Wouter i al crack de sant Pol (soc fatal pels noms). Moltes
moltes gràcies!!!

Ahir per la nit tenia taquicàrdia de l'emoció jajaja [literalment]

En el resum que ve a continuació, disculpeu que no pugui ser prou curós amb
els explicacions tècniques però això és totalment nou per mi i ho explicaré
tal com jo ho vaig entendre. Prego Wouter que esmenis i completis tot allò
que consideris adient. Gràcies!

Pels que no vareu poder venir en Wouter i el seu company de sant Pol ens
varen ensenyar i entregar les 2 gateways que varem apadrinar
col·lectivament, les varen donar d'alta al mapa web de TTN i associar-la
amb l'usuari TTN Mataró <https://www.thethingsnetwork.org/u/ttnmataro> i
varen connectar un node (un sensor de butxaca amb botó) que ens mostrava un
missatge a la web de TTN cada cop que premiem el botó. La gateway la varem
deixar instal·lada al Coworking, sobre l'armari de comunicacions i al final
de la xerrada ens varem donar una volta per can Fugarolas i els carrers del
voltant per comprovar la cobertura: total a Can Fugarolas i als carrers més
propers a nivell de terra, en la meva opinió prou bé per ser un aparell
indoor que està dins d'un edifici.

Wouter, aniria molt bé si ens puguis enviar la presentació que ens vas
ensenyar.

*Què fem ara?*

Següents passes a seguir, tenim dues gateways Indoor i la idea és posar-ne
una a Can Fugarolas (fet) i un altre a TecnoCampus, amb la intenció de
poder liar-los i fer una xerrada allà enfocada a desenvolupadors, comunitat
i empreses. Li he donat voltes i jo intentaria ser un pel més ambiciós,
vull dir, jo proposo agafar la proposta que han presentat a BCN, adaptar-la
a Mataró i fer un projecte on l'Ajuntament apadrini diferents nodes Outdoor
per la ciutat, un d'ells a TecnoCampus. Possiblement aquest projecte no
tiri endavant (o sí) però almenys estarem apretant pq instal·lin (i
apadrinin ells) almenys un node Outdoor a TecnoCampus, cosa que veig més
assequible. Wouter, la proposta que vareu fer a l'ajuntament de Barcelona
és Creative Commons o similar? ens la podeu passar? tenim el vostre permís
per adaptar-la i modificar-la? Jo em puc fer càrrec d'adaptar el projecte
amb l'ajuda de qui li vingui de gust.

M'interessa molt veure els casos d'ús dels nodes pel temes socials.
Agrairia si em pots fer arribar aplicacions ja fetes amb els seus preus. En
la presentació hi havia algunes aplicacions comercials que ja es podien
comprar: trampa matarates que t'avisa, vareu comentar el sensor de pobresa
energètica, etc.

*Sobre els nodes:*
Vull un node del tipus botó com el que tenies, em pots fer arribar l'enllaç
on comprar-ho? Algú més?

*Sentilo:*
Sentilo és un software Open Source fet per l'IMI de BCN que serveix per
mostrar les dades extretes dels nodes. Pregunta: quin seria l'esquema de
tot plegat? vull dir, no em va quedar clar el paper de cada servidor, el de
TTN i el de Sentilo, es poden tenir els dos? cal? fan coses diferents
entenc. He vist a la web de Sentilo que hi ha una versió Multitenant, això
vol dir que permet que amb una sola instal·lació de Sentilo diferents
entitats puguin fer servir el seu usuari diferenciat amb les seves dades
separades. Wouter, em pots posar en contacte amb algú que hagi fet coses
amb Sentilo i TTN? Ho pregunto directament a la llista de BCN?

Vinga, va, som-hi Mataró!