[MataroSensefils] Entrar a fer part de la xarcha

Zudaire Rovira, Inaki inaki.zudaire a hp.com
div jul 13 12:25:30 CEST 2018

Moltes gràcies, un plaer estar en aquest grup.

Fa un dies vaig crear el meu perfil i un node (https://guifi.net/ca/node/109173). Des del terrat sé que puc veure la Torre Maresme, però per accedir a la ubicació definitiva de l’antena necessito una escala llarga que ara mateix no tinc. Potser també podria veure algun altre supernode.

Pel que fa referencia a l’accés a internet, m’agradaria entendre com funciona. Pel que comentes, entenc que no és el router qui dona l’accés, sinó que haurà de ser via navegador? Això, per exemple, per tenir accés FTP des de l’exterior als arxius de la meva xarxa, o tenir accés amb el servei SMART TV, hi ha cap problema?

Moltes gràcies per la vostra ajuda.

Salutacions,

Iñaki

From: Jordi Clopes Esteban [mailto:jordiclopes a gmail.com]
Sent: dijous, 12 de juliol de 2018 15:57
To: Llista de coordinació del projecte Mataró Sensefils <llista a matarosensefils.net>; Zudaire Rovira, Inaki <inaki.zudaire a hp.com>; abrodu a gmail.com
Subject: Re: [MataroSensefils] Entrar a fer part de la xarcha

Benvinguts Enrico i Iñaki !
El primer que heu de fer és anar a la web de Guifi.net, crear-vos un usuari i afegir el punt des d'on voleu connectar al mapa de nodes<https://guifi.net/ca/node/11031/view/map>. Això serà el vostre node projectat i així veuríem quin supernode teniu més proper per podeu connectar. Depenent de l'antiguitat del node us caldrà un tipus d'antena o un altre. És bàsic que des de la vostra antena veieu físicament l'antena destí, el supernode. Si teniu dubtes podeu fer alguna foto del que veieu i l'envieu a la llista i així us orientem si hi ha visibilitat o no n'hi ha.

Sobre el muntatge us el podeu fer vosaltres mateixos amb el suport de la llista i la documentació de la web o contractar un instal·lador professional. A Mataró teniu a Goufone<https://goufone.com/> i Ticae<https://www.ticae.com/> que estan totalment a la vostra disposició. Aquests instal·ladors també són operadors d'Internet via Wifi o fibra òptica. Per la fibra caldrà que consulteu la cobertura.  Sobre tarifes caldria que us adreceu a ells directament. Tant la fibra com la xarxa WiFi són comunitàries i les empreses gestionen i mantenen la xarxa de forma col·laborativa.

Per l'accés a Internet, a banda de les operadores, també teniu l'opció gratuïta del proxy a Internet, aquest és un servei que funciona un 99,99% l'any però que no hi ha una garantia de servei i el gestiona un voluntari que ofereix el seu ample de banda sobrant a la comunitat. Per configurar el Proxy cal crear un usuari a la web de Guifi, validar que l'antena que heu instal·lat té bona qualitat de senyal i procedir a la configuració del vostre navegador web. La connexió via Proxy està limitada a la navegació web per Internet i tot el que pugui anar via navegador (o protocal http i https) però no permet altres serveis. Per connectar amb un mòbil és un pel incòmode de gestionar.

Qualsevol dubte comenteu-ho per la llista i ho anem resolent.
Salut!
Jordi

Missatge de Marcore' Enrico <abrodu a gmail.com<mailto:abrodu a gmail.com>> del dia dc., 11 de jul. 2018 a les 15:28:

Hola,
acabo de fer la meva subscripció a guifinet Mataró.
Visc en Mataró des de fa una setmana no tinc un contracte per l ‘internet. M’agradaria fer part de la vostra xarxa per poder utilitzar el vostre signal wifi y poder també repartir lo. Tinc una antena que fa de accés point y de Extensor. Em pots explicar com funciona guifinet y com poder accedir al servei ?
Merci
Enrico