[MataroSensefils] Entrar a fer part de la xarcha

dij jul 12 15:56:38 CEST 2018

Benvinguts Enrico i Iñaki !

El primer que heu de fer és anar a la web de Guifi.net, crear-vos un usuari
i afegir el punt des d'on voleu connectar al mapa de nodes
<https://guifi.net/ca/node/11031/view/map>. Això serà el vostre node
projectat i així veuríem quin supernode teniu més proper per podeu
connectar. Depenent de l'antiguitat del node us caldrà un tipus d'antena o
un altre. És bàsic que des de la vostra antena veieu físicament l'antena
destí, el supernode. Si teniu dubtes podeu fer alguna foto del que veieu i
l'envieu a la llista i així us orientem si hi ha visibilitat o no n'hi ha.

Sobre el muntatge us el podeu fer vosaltres mateixos amb el suport de la
llista i la documentació de la web o contractar un instal·lador
professional. A Mataró teniu a Goufone <https://goufone.com/> i Ticae
<https://www.ticae.com/> que estan totalment a la vostra disposició.
Aquests instal·ladors també són operadors d'Internet via Wifi o fibra
òptica. Per la fibra caldrà que consulteu la cobertura.  Sobre tarifes
caldria que us adreceu a ells directament. Tant la fibra com la xarxa WiFi
són comunitàries i les empreses gestionen i mantenen la xarxa de forma
col·laborativa.

Per l'accés a Internet, a banda de les operadores, també teniu l'opció
gratuïta del proxy a Internet, aquest és un servei que funciona un 99,99%
l'any però que no hi ha una garantia de servei i el gestiona un voluntari
que ofereix el seu ample de banda sobrant a la comunitat. Per configurar el
Proxy cal crear un usuari a la web de Guifi, validar que l'antena que heu
instal·lat té bona qualitat de senyal i procedir a la configuració del
vostre navegador web. La connexió via Proxy està limitada a la navegació
web per Internet i tot el que pugui anar via navegador (o protocal http i
https) però no permet altres serveis. Per connectar amb un mòbil és un pel
incòmode de gestionar.

Qualsevol dubte comenteu-ho per la llista i ho anem resolent.
Salut!
Jordi

Missatge de Marcore' Enrico <abrodu a gmail.com> del dia dc., 11 de jul. 2018
a les 15:28: