[MataroSensefils] Quota voluntària (era: MatTorreMaresme DOWN)

Jordi Clopes Esteban jordiclopes at gmail.com
Fri Oct 14 11:51:54 CEST 2016

Hola Xavi & Co.

Efectivament es tracta d'aquest model de compensacions el que hem
d'aplicar. Penso que com dius és tant senzill com tractar a la comunitat de
Mataró com a un altra empresa més a compensar i alhora compensadora. La
compensació moral està molt bé i és de justícia, però disposar de diners
per tal que els usuaris decidim on invertir-los també. Els operadors com
l'Ivan (Goufone) o vosaltres (Ticae) esteu utilitzant una xarxa creada i
mantinguda per més de 15 anys per una comunitat d'usuaris. L'Ivan ha fet
moltes inversions pròpies en el PoP i en enllaços. Quan hi ha una
incidència que ens afecta a tots intentem demanar-li que ens fagi factura i
per tant, en aquests casos, el cost l'està assumint la comunitat.
Aconseguir els 3 Km de fibra òptica de Caixa Laietana també va ser un
esforç de la comunitat, la majoria de supernodes s'han assumit pels pròpis
usuaris, les antenes que la Fundació TecnoCampus va apadrinar i varem
instal·lar a TCM també ha estat aconseguit per la comunitat, reparar el
tram de fibra òptica que es va trencar per les obres del Corte Inglés també
ho va assumir la comunitat obtenint recursos i pagant a Goufone pq ho fes.
Goufone ha fet funcionar aquesta fibra fent una feinada brutal extreien-la
de les entitats bancàries, fusionant i posant-la realment en valor. Entenc
que sí la comunitat de Mataró sense fils paga a algú per fer una
intervenció el que ha de ser compensat és Mataró sense fils.
A diferents reunions he demanat que hauríeu de ser els operadors els que
ens féssiu el favor a la comunitat de recaptar aquest 2 €/mensuals als
vostres clients i sempre se m'ha dit que sí però els usuaris
majoritàriament segueixen sense fer les donacions. Entenc que el problema
ha de ser per força la voluntarietat d'aquesta quota, ja que és un problema
que afecta per igual a clients d'operadors com a usuaris de la comunitat.
Si en comptes de ser una donació s'ha de canviar el model i facturar-ho
doncs ho parlem. Al cap i a la fi aquests diners van a un pot comú i
repercuteixen exclusivament a la xarxa de Mataró i els seus enllaços amb el
Maresme i la resta de Guifi. Amb aquestes donacions es paga als mateixos
operadors de Guifi que contractem per reparar-ho, ja que el voluntariat com
és normal oscil·la segons la disponibilitat de la gent. Si hi ha més
operadors que Goufone, com ja és una realitat amb Ticae, hem de definir
clarament com es fan aquests manteniments pagats per la comunitat per tal
que ningú sigui discriminat.

És un debat molt important el model que volem seguir a Mataró i si hi ha
ganes de parlar-ne, però sobretot de prendre compromisos, fem-ho.

No vull que s'interpreti aquest correu com una crítica als operadors i molt
menys a l'Ivan, em sabria greu que és veies així, ja que és el que realment
ens està fent funcionar la xarxa i gràcies a ell estem aquí. El que he
escrit ho hem parlat a diferents reunions i de fet s'ha decidit en
assemblea que es faria així. Jo penso com en Ferriol en el fet que vull que
els usuaris tinguem capacitat de decisió sobre la nostra xarxa i cap a on
es desenvolupa, tal com es fa a SOM Energia. Per fer això els usuaris s'han
de mullar implicant-se directament i si no poden doncs econòmicament tal
com fins ara es demana de forma voluntària.

Us proposo el divendres dia 4 de novembre al Cafè de Mar a les 19:45 per
parlar-ne. Si no va bé proposeu alternatives.

Mataró is different i sempre ho ha sigut :-)

Salut, amor i xarxa!

Jordi

El dia 14 d’octubre de 2016, 9:56, Xavi Poza Sureda <xavi.poza a ticae.com>
ha escrit: