[MataroSensefils] [off topic] consum de la sopa

Moises Burset Albareda mburset a gmail.com
diu jul 10 10:30:59 CEST 2016

Bones,

la raspberry no té prou RAM per tu, ja que malauradament no es pot
ampliar (porta 1Gb fix ). Clar, és que tampoc és la panacea, és un
micro-ordinador, però per fer coses "normals" funciona perfectament.

En el teu cas molt probablement et surti a compte augmentar almenys en
una altra placa igual que la que tens (pensa que 144w és potència pic, o
sigui, en condicions super òptimes, pots calcular que de mitjana amb sol
"normal" et deu estar donant uns 100w). Per tant, si dupliques
instal.lació pots tenir ordinador casi "gratis" en consum a les hores de
sol (uns 200 i pico watts). L'altre tema és que en les hores de "no sol"
tindràs el mateix consum de sempre i no crec que et surti a compte
complicar-te la vida amb instal.lacions més complicades que impliquin
bateries.

El que sí et pot sortir molt a compte en el teu cas, si és que ja no ho
tens, és la tarifa amb discriminació horària
(https://www.somenergia.coop/es/tarifas-de-electricidad/), ja que
justament pagues poc en molta part del període que no pots fer servir
les plaques. I a més si us organitzeu una mica a l'hora de fer
rentadores i coses similars (fer-ho al matí), surt molt a compte i pots
acabar estalviant un 20-30%.

Vinga, espero que t'ajudi.

         Ermoi.