[MataroSensefils] Fwd: Re: nou usuari MatRiuCongost4

diu feb 28 22:00:04 CET 2016

Hola Luís,

Els supernodes on ens connectem actualment han sorgit de la iniciativa
d'usuaris com tu que han volgut connectar-se i fer créixer la xarxa. Sovint
el que es fa fa és iniciar un apadrinament (diga-li crowdfounding, Verkami,
etc) que cobreix les necessitats de material i , quan no està feta des del
voluntariat, les hores del professional instal·lador. Quan volem connectar
en una zona on això ja s'ha fet previament la cosa és relativament
senzilla: compres antena, afegeixes el teu node a la web i configures la
teva antena amb l'unsolclic que et proporciona la web, tal com tu ho
estaves fent de forma impecable. En el cas d'estar més allunyat i quedar
fora de les zones de cobertura cal crear un nou supernode o actualitzar
algun de proper per tal de poder-hi connectar.
L'Ivan té raó en recordar-nos el que varem parlar a la darrera assemblea
per tal de aplicar unes bones pràctiques en el desplegament i creixement de
la xarxa. Permetre enllaços regulars perjudica a la resta d'usuaris de
l'antena i els penalitza en l'ample de banda.

Entenc que una sortida vàlida és crear un supernode a casa teva. Això
seria: dues antenes direccionals tipus PowerBeam o més petites, una d'elles
a casa teva i un altre al supernode més proper que estigués en disposició
de ser actualitzat. A casa teva també caldria posar un altre antena tipus
Omnitik o similar per tal de donar cobertura als futurs usuaris que es
connectin. El cost d'aquest material s'assumeix des dels usuaris que es
volen conectar i es deixa anotat a la web de Guifi.net. Quan en un futur
altres usuaris vulguin utilitzar aquesta infraestructura, han d'assumir la
part proporcional del cost que s'hi va fer inicialment. A això ho anomenem
mecanismes de compensació.

Per això demanava quins eren els supernodes més propers que es poden
actualitzar tot i que penso que tens visió amb gairebé tot Mataró.
Espero que la informació sigui útil.

Jordi

El dia 28 de febrer de 2016, 18:54, Luis Correa Martinez <
mail.luis.yo a gmail.com> ha escrit: