[MataroSensefils] Connectar a Mataró sense fils via fibra o WiFi (era Re: Taller de fibra òptica a la Install party de TecnoCampus - 8 maig de 17:00 a 21:00)

dis abr 25 11:19:29 CEST 2015

Hola Josep Maria,

Et vols connectar via WiFi o via fibra a Mataró Sense Fils?

Si és via WiFi hauries de mirar si des de la teulada del teu edifici es veu
alguna xarxa que comenci amb el nom "guifi.net" o si fent algunes fotos es
veu algun altre node sense fils del mapa de nodes
<http://guifi.net/es/node/11031/view/map>. La velocitat via WiFi dependrà
de la qualitat de l'enllaç que aconseguim. Pots contactar, per exemple, amb
l'empresa MatWiFi <http://botiga.matwifi.com/?q=contacte> si vols un
pressupost d'un instal·lador professional.

Si el que preguntes és per substituir la teva fibra d'ONO per una fibra de
Mataró Sense Fils, encara no hi ha cobertura a Illa Cristina. Tot just ara
es comencen a connectar els primers usuaris. La cobertura actual de la
fibra oberta és el traçat de la xarxa que Bankia ens va cedir pq ja no li
feia ús i li era un càrrec econòmic mantenir-la. Aquest traçat va des de
l'edifici de vidre al Pla d'en Boet fins al Carrer sant Cugat, puja fins al
Camí del mig, tira cap al carrer Biada fins al carrer sant Benet, baixa cap
a plaça de Cuba, després cap a plaça santa Anna, puja per la Riera fins la
plaça de l'Ajuntament i finalment acaba davant de l'antic xurrero de la
Riera.

Aquí tens un article de la donació de Bankia amb un petit mapa del traçat
<http://matarosensefils.net/content/bankia-cedeix-la-xarxa-de-fibra-optica-de-caixa-laietana-de-mataro-la-fundacio-guifinet>
.

Actualment els operadors que fan xarxa oberta i estan explotant i fent
funcionar la xarxa de fibra òptica són Gurbtec i MatWiFi. De ben segur que
aviat s'hi afegiran més com per exemple Ticae. Els operadors actuals estan
oferint velocitats gigabit (1024 megues) per preus a partir de 20 €/mes
Pots anar a la web de Gurbtec <http://gurbtec.com/ca/tarifafo> per més
informació.

Espero que t'hagi pogut aclarir un mica els dubtes Josep Maria.
Vagi bé!

Jordi

El dia 24 d’abril de 2015, 16:28, Josep Maria Amador <amadormail4 a gmail.com>
ha escrit: