[MataroSensefils] [OT] - Pregunta sobre antenes, potències i distàncies.

Paco Esteban paco a onna.be
dic maig 21 13:10:42 CEST 2014

Hola,

Una pregunta que no té a veure amb matarosensefils.
Arran del meu intent de conexió a la xarxa (que va en marxa) he estat
llegint i informant-me sobre antenes i demés i m'ha sortit un dubte
relacionat amb un cas real. Suposo que algun dels integrants de la
llista em sabrà respondre.

La situació són dues antenes per crear un enllaç PtP a 4.8km de
distància.
Situades a dalt de dos edificis de 5 plantes amb visió directa sense cap
obstacle amb linia recta.
He llegit que la legislació a l'estat espanyol diu que a la banda de
5GHz no es pot emetre a més de 1W (30 dBm). Les antenes son ubiquiti,
tenen un plat que dona una ganància de 25 dBi i, en triar espanya al
menú, limita el output power a 5 dBm automàticament.

La meva pregunta és: amb aquestes condicions (que entenc bones) i
aquesta limitació de les antenes (per cumplir normativa, clar) serà
possible l'enllaç ?

No tinc molta idea d'aquestes coses, però he estat llegint i aplicant
algunes formules que he trobat per internet al cas en concret. El
resultat és que, sempre teòricament, el nivell de senyal que arribaria
seria de -67 dB.
Em sembla una bona xifra tenint en conter el nivell de sensibilitat dels
trastos, però m'agradaria saber que en pensen els més experimentats.

Gràcies.
Salut !

p.s.: el cas real és del meu germà al poble intentant portar-se internet
a un lloc abandonat de la mà de les telecos.

--
Paco Esteban.
GnuPG key: 0x0E1192A4