[MataroSensefils] Pescar el PoP amb xarxa

dic jul 23 17:10:15 CEST 2014

Hola!

La fibra és la principal aposta a mig termini a Mataró i n'estem treballant
per tenir-la operativa ben aviat. El model que està funcionant millor dins
Guifi passa per professionalitzar la xarxa amb empreses com MatWiFi
<http://www.matwifi.com/> (la única al Maresme ara mateix) que despleguen i
donen suport als usuaris seguint el model de Guifi.net. El garant de que
les empreses segueixin el model establert es un conveni/contracte entre
l'empresa i la Fundació Guifi.net, que n'és el regulador. Quan una empresa
incompleix els Comuns reiteradament és expulsada i, si cal, es prenen les
mesures legals que corresponen ja que s'ha incomplet un acord legal. Això
ha passat molt poques vegades.
L'objectiu de tot plegat és aconseguir un ecosistema d'empreses, usuaris,
voluntaris, associacions, etc que, independentment dels seus objectius
personals, utilitzin i fagin créixer la xarxa en un format obert, lliure i
neutral <http://guifi.net/ComunsXOLN>.

Ja que ho citeu, SomConnexió és una cooperativa que desplegarà xarxa oberta
en format Guifi.net, vull dir, que tots anem cap al mateix lloc. Van venir
al darrer SAX i esperem que vagin desplegant xarxa ben aviat.
L'important és que es desplegui xarxa oberta.

A Mataró varem fixar una quota voluntària de 2€/mes per pagar les despeses
de les antenes que es fan malbé. La realitzat és que sempre hi col·laborem
els mateixos:

*Recorda que pots contribuir en el manteniment de la xarxa sense fils de
Mataró pagant una quota voluntària de 2 €/mes (24 €/any) al nº de compte
0182-3882-00-0201616289*

Entenc Ferriol que et refereixes a crear una cooperativa de consum
d'Internet al voltant de la xarxa però caldrà algú que ho organitzi, que
busqui qui pot donar servei als usuaris, etc. Jo faré un cop de mà en tot
el que pugui ja que em sembla una idea collunuda.

Aprofito també per animar-vos a venir als GuifiLabs, a crear empreses que
despleguin xarxa oberta, a crear serveis, a buscar subvencions, a seguir
aportant idees i en definitiva a ser molt actius dins la comunitat :-)

En parlem més abastament quan vulgueu.

Salut, amor i xarxa!

Jordi

El dia 23 juliol de 2014 16:09, Paco Esteban <paco a onna.be> ha escrit: