[MataroSensefils] Pescar el PoP amb xarxa

Jose Legido jose a legido.com
dic jul 23 15:08:33 CEST 2014

Bones Ferriol!
Doncs moltes gràcies per aquesta reflexió!

El PoP podria estar en Can Fugarolas o qualsevol espai. M'agrada que
preguntis perquè no es cap secret. La informació volem que sigui pública a
veure si algú pot ajudar o tenir una idea.

Que algú em rectifiqui si m'equivoco.
Del que es tracta es fer arribar la fibra des de BCN o està connectat guifi
fins a Mataró. La XOC (xarxa oberta de catalunya) lloga fibra per tota
Catalunya on la té desplegada. La fibra de la XOC arriba fins a l'edifici
del vidre de Plà d'en BOET. Si volem montar el PoP en altre punt on no
arribi la fibra de la XOC, s'ha de pagar mes de lloguer al mes. El truc
està en empalmar-la amb la nostra, que passa per l'edifici del vidre fins a
Plaça Santa Anna i allà montar el PoP amb alguna empresa. S'ha de tenir en
compte que es un cost mensual elevat i si som molta gent es molt poca
pasta, però ha d'haver-hi massa crítica, per això em pensat millor en una
empresa que pot pagar part del cost fixe millor.
Llavors si es vol montar a Can Fugarolas hi ha dues opcions. Pagar a la XOC
el lloguer fins allà o la mes complicada, però a la vegada mes interesant,
es demanar permís al ajuntament i fer el nostre propi desplegament de fibra
fins a Can Fugarolas.

El tema dels serveis.... molaria que mes gent s'involucrés o fes com tu,
donés idees. Volem montar una altre sopa amb tot de series. També vam tenir
un servei de telefonia que funcionava molt bé, que volem restablir. Però
per falta de temps i poc feedback dels usuaris.... no tens motivació per
fer-ho.
Però m'has motivat per tornar a engegar la telefonia, així que ho fico a la
llista de TODO!

I a veure si algú demana mes serveis interesants i podiem quedar un dia i
muntar-los.

SAX!!!!