[MataroSensefils] Pescar el PoP amb xarxa

Ferriol ferriol a musaik.net
dic jul 23 14:36:46 CEST 2014

Hola Jose,

Canvio de topic perquè això agafa color... ve de la pijada fora de test
de l'Enric (OT)

Tela marinera, mola el que proposes del PoP. Però tinc un dubte: Aquest
espai pot ser qualsevol o és en un lloc concret ? Hi ha can Fugarolas ?
Serveix ?

El que preposes em fa pensar en el nostre model, potser és massa lent.
Potser si hi hagués algú currant perquè això funciones i funciones bé, i
visques amb els calers que donem a les operadores... La veritat és que
jo sempre he estat defensor de l'autogestió i l'autoformació. El
Fes-t'ho tu mateix. Però és díficil requereix temps i no tothom (més
aviat pocs) es volen trencar el cap. No cal i segurament no pots ser un
expert en tot. Jo sóc pallasso i no tinc temps per ser friki. Però
veient el model som energia... és autogestió però no cal que ho facis
directament tu, hi ha algú que ho pot fer per tu però tu decideixes i
els calers es reinverteixen directament en el benefici col·lectiu, no hi
ha pel mig tota la brossa humana que està bevent-nos com a cocktel amb
un parell d'olives des de la dictadura o abans.
En tot cas els Comuns Sensefils ens empara.
Penso però que els serveis propers i sobretot autogestionats com la sopa
són molt canyeros i cal que n'apareguin més. Sobertot perquè és
col·lectivitzar. Penso tantes vegades en que hi podrien haver-hi eines
perquè nosaltres tinguéssim més poder respecte els gegants poderosos. Jo
que se, una web on puguéssis consultar quin és el cotxe més fiable
gràcies a la informació que tothom dóna de l'ús del seu cotxe, ara
aquesta informació la saben les marques però no ens la donen perquè els
hi pot fer deixar de guanyar diners. La OCU fa estudis però això cada
mecànic o podria compartir amb tothom és benefici col·lectiu...

Però clar, mola realment que cadascú pugui crear serveis sorprenents i
interessants com ha passat amb la sopa. I això també es fa formant-se
Jo faig servir la sopa per veure pelis, i faria servir la VeuIP si
tingués clar com fer-ho. Tu dius que no creus que ningú usi els serveis
de la nostra xarxa, bé és que n'hi ha molt pocs.
El que pot molar del que tu proposes és que tothom des de casa seva
tingui la possibilitat de muntar qualsevol servei i a apart d'oferir-lo
a la xarxa ho faci directament a internet i estiguem en menys
inferioritat de possibilitats respectes les grans empreses com google,
facebook... Potser que finalment sigui més intressant guifi que internet.
Bé, en aquesta línia hi ha la proposat de Som Connexió que volia seguir
els passos de Som energia a nivell comunicació. Segur que hi ha punts de
trobada amb guifi.

Bé, mentre escrivia el correu em sortien idees. Concloc:
-Reflexió sobre el model de manteniment de la xarxa
-Com fer que hi hagi més serveis a la xarxa, podríem fer una llista de
possibles serveis interessants ? o ja els tenim a internet ? i no cal
pensar-ne més.

Salut, amor i xarxa !