[MataroSensefils] Fwd: Trobada per la Unitat Popular a Mataró- Mataró sense Fils

Enric enric a musaik.net
diu abr 6 23:22:16 CEST 2014

Salut,

gran resum Jordi.
Jo afegiria que has fet una gran explicació del projecte de fibra tant
interessant que esteu movent entre la fibra que ens ha cedit
l'Ajuntament i la connexió amb la Xarxa Oberta de Catalunya (la XOC).

En el debat hi havia dos vessants: les cooperatives de treball i les de
consum.
Dins de les de consum hi tenim les cooperatives de consum de productes
ecològics: l'Estrella [1] i l'Ecoopirativa [2]. I no podem oblidar el
grup local de Som Energia [3].
Respecte a les de treball s'ha insistit en el renaixement del Cafè de
Mar com a espai per donar suport a aquestes cooperatives dins de la
Fundació Unió de Cooperadors de Mataró [4].

Un aspecte que cal donar-li molta importància i que estem portant a
terme dins de guifi.net és que des de diversos llocs es crítica la
propietat privada, però només es dóna la propietat pública com
alternativa. I crec que la nostra xarxa és un exemple de propietat
COL·LECTIVA. Tal i com pot ser el programari lliure, la wikipedia, etc ...
I aquest aspecte s'ha insistit en el debat de la remunicipalització de
serveis que han estat privatitzats últimament. Que cal això, recuperar
serveis que s'han passat a la part privada, però amb nous models com el
nostre, el de propietat col·lectiva.
Què collons, que estem fent una gran feina des de Mataró Sensefils.

[1] http://lestrella.org
[2] http://ecoopirativa.anem.be
[3] http://somenergia.coop
[4] http://www.cooperadorsdemataro.coop/

Al 06/04/14 23:07, En/na Jordi Clopes Esteban ha escrit:
> Hola!
>
> Avui he pogut assistir al debat sobre "Cooperativisme i economia
> alternativa" de la Trobada per la Unitat Popular
> <http://trobadaup.cat/>. El debat ha estat introduït per una
> explicació força interessant a càrrec d'en Josep Lluís Jornet del
> Col·lectiu Ronda sobre el Cooperativisme en general i Mataró en
> particular. Després hi ha hagut una roda de presentació dels
> col·lectius assistents: cooperatives de treball de l'àmbit multimèdia,
> horticultura, etc i cooperatives de consum de la ciutat. En l'apartat
> [...]

Coneixes el Taller de reparacions socials, culturals i sostenibles?
Tu també hi tens lloc a Can Fugarolas <http://fuga.musaik.net>