[MataroSensefils] Bankia cedeix la xarxa de fibra òptica de Caixa Laietana de Mataró a la Fundació Guifi.net

Jose Legido jose a legido.com
div abr 12 14:24:37 CEST 2013

2013/4/12 Jordi Clopes Esteban <jordiclopes a gmail.com>

> Hola Joan,
>
> El 12 d’abril de 2013 10.28, Joan Pons <joan a dracnet.com> ha escrit:
>
> Felicitats a la fundació guifi.net...
>>

> Gràcies!

> A dia d'avui 0. Pensa que només fa un parell de dies que es nostra. Ara
> haurem de fer-la funcionar i treure-li suc.

Aquest correu defineix bastant la voluntat de matarosensefils/guifi.net de
fer arribar una xarxa lliure als ciutadans.
Matarosensefils no es internet gratis, es una xarxa que la fem entre tots.
Aquest es un clar exemple que la fibra es per tots i es beneficiaran totes
les persones que col·laborin per fer arribar la fibra fins a casa seva.
Estem mirant on connectar-la a la xarxa sensefils que ja teniim. Reinventem
la seva utilitat de interconnectar oficines a interconnectar usuaris de
forma lliure i neutral

> Els deutes de Bankia malauradament són públics. Qualsevol € que s'estalviï
> Bankia són diners que ens estalviem tots.

Com diu en Jordi, hem recuperat una xarxa que hem pagat entre tots. Jo no
hem quedo amb el que bons que son, sinò amb un, collons!!! que bons que som
nosaltres que per fi li donarem una bona utilitat a aquesta fibra!!! Olé
nosaltres!!!

> Dependrà de l'ús que en sapiguem fer. L'important és que és fibra de
> Comuns i qualsevol particular, empresa o administració pot expandir-la,
> millorar-la, utilitzar-la o fer-ne negoci, sempre que compleixi els Comuns<http://guifi.net/ComunsXOLN>
> .

La fibra té menys manteniment que els aparells wifi que estem utilitzant
ara, aquí l'importància de les donacions, apadrinaments, etc... perquè la
gent ha d'estar informada quant costa reparar la xarxa, sigui fibra o wifi.
L'ús que se li donarà es sota el Comuns, es a dir, el mateix que la xarxa
que hi ha fins ara. Però pot ser un punt molt important per poder crear un
punt neutre a Mataró, ens pot ajudar molt. Però això son paraules majors i
necessitem la col·laboració de molta gent

> A Mataró hi ha moltes xarxes de fibra: privades, d'operadors, municipals.
> A quina fibra et refereixes?

> Igualment Joan!

En resum, gràcies a tots (sobretot a en Jordi que ha sigut el que mes ha
mogut el tema) per fer possible aixó i continuem cap endevant fent xarxa
lliure!!!!