[MataroSensefils] Bankia cedeix la xarxa de fibra òptica de Caixa Laietana de Mataró a la Fundació Guifi.net

div abr 12 11:32:53 CEST 2013

Hola Joan,

El 12 d’abril de 2013 10.28, Joan Pons <joan a dracnet.com> ha escrit:

> Felicitats a la fundació guifi.net...

Gràcies!

> ****
>
> ...però em pregunto:****
>
> **-          **Quants mataronins s’estan beneficiant d’aquest traçat de
> fibra òptica, que pel que sembla, esta més dissenyat per interconnectar
> oficines de Caixa Laietana que per afavorir a la majoria de mataronins o a
> la xarxa wifi de Mataró ?

A dia d'avui 0. Pensa que només fa un parell de dies que es nostra. Ara
haurem de fer-la funcionar i treure-li suc.

> ****
>
> **-          **Quants calers s’ha estalviat bankia per no desmantellar
> aquest traçat de fibra i donar-lo (afegiu aquí un gran “ohhhhh que bons que
> son”) a la fundació guifi.net ?

Els deutes de Bankia malauradament són públics. Qualsevol € que s'estalviï
Bankia són diners que ens estalviem tots.

> ****
>
> **-          **Quin cost de manteniment tindrà i quin us se li donarà ?

Dependrà de l'ús que en sapiguem fer. L'important és que és fibra de Comuns
i qualsevol particular, empresa o administració pot expandir-la,
millorar-la, utilitzar-la o fer-ne negoci, sempre que compleixi els
Comuns<http://guifi.net/ComunsXOLN>
.

> ****
>
> **-          **Estarà connectat aquest traçat al actual traçat de fibra
> que ja té Mataró ?

A Mataró hi ha moltes xarxes de fibra: privades, d'operadors, municipals. A
quina fibra et refereixes?

> ****
>
> bon cap de setmana!

Igualment Joan!