[MataroSensefils] VOIP a MataróSensefils

Jose Legido jose a legido.com
dim abr 5 11:22:57 CEST 2011

On 05/04/11 10:50, Eva Puig i Perarriera wrote:
> [...]
>
> m'ho podríeu explicar de manera molt senzilla, a vore jo tinc telèfon
> amb telefònica però voldria deixar d'operar amb ells, per tant tinc un
> telefòn que podria adaptar a l'ordinador amb un aparell que es diu ATA
> després d'haver configurat el meu ordinador, de moment vaig bé?
>
> podria deixar de tenir contracte amb telefònica d'aquesta manera? amb
> el voip es pot fer trucades normalment a fixos i mòbils?
>
> però com es configura l'ordinador (mac) i on puc aconseguir un
> adaptador d'aquests?
>
> moltes gràcies i perdoneu si us acrivillo a preguntes

Et faig un petit resum. Primer dir que com tot a aquesta vida, no hi ha
res gratis. Darrera de la connexió a internet, trucades "gratis" etc...
hi ha gent que ho paga.

Per tenir telèfon a casa:
1. Un aparell ATA que val uns 32EUR. Aquest aparell S'ha de connectar a
3 llocs: un endoll, a la xarxa de matarosensefils i al telèfon analògic
antic de telefònica (o qualsevol altre)
2. Un telèfon VOIP, per exemple un Grandstream GXP-280 que val uns
47EUR. S'ha de connectar a un endoll i la xarxa de matarosensefils.

Ara ja tens connectat el telèfon. Tindràs una extensió del tipus:
0830101031 on prodràs rebre i realitzar trucades ilimitades dintre de la
xarxa de matarosensefils (esperem que de aqui a poc en tot guifi)
La centraleta està connectada a un compte de VoipBuster per poder
realitzar trucades "gratis" a fixos de quasi tot el mon.

Posibles millores?
- La centraleta està connectada a un telèfon fixe amb trucades gratis a
fixes d' Espanya. Però clar, només es pot fer una trucada a l'hora
perquè ocupa la linia. Si mes gent compartís el seu telèfon, es podrien
compartir mes línies per trucar. Hi havia un projecte a nivell mundial
d'aquest tipus, així trobava la línia lliure de tot el mon i podíes fer
trucades gratis a tot el mon.
- Rebre trucades: si marques el telèfon fixe: 93-790-98-40 et surt una
locució que et diu amb qui vols parlar. Ara som pocs usuaris, però si hi
ha molts, potser una miqueta engorrós. Es podria fer premessis
l'extensió si la coneixes, com a les empreses. El mateix, només pots
rebre una trucada. Es pot mirar d'aconseguir números virtuals i rebre
les trucades per Voip, no tinc ni idea de com funciona, ho vaig a preguntar.

Espero haver-me explicat bé que hagi quedat clar, si teniu mes dubtes
pregunteu!!!

SAX!!!