[MataroSensefils] Matcoop8

Moisès Burset mburset a dracmarqueologia.com
dim set 21 20:04:33 CEST 2010

Bones,

> Em costa una mica quan em ve algú i m'exigeix que vol internet barato
> i sense fer res de res. Si a sobre el vol gratis ... ja no ser què dir.
Bé, no entrarem en discussions, oi? ;-)  Primer de tot que aquí ningú ha
exigit res, que jo hagi llegit, i segon que el tema internet, com molt
be saps, és molt més complicat que compartir connexions o utilitzar
excedents d'ample de banda d'ADSL. Moltes de les línies d'alta velocitat
que formen internet les hem pagat amb els impostos de tots, encara que
ara ens cobrin igualment per passar-hi. De fet, l'objectiu final per mi
ha de ser que realment la connectivitat a internet (que no deixa de ser
una xarxa de xarxes, amb un funcionament molt similar a nivell tècnic
del que pot tenir guifi.net) ha de ser gratuït per tothom, però això és
una altra guerra. Ara per ara, crec que no és tan estrany que la gent
vulgui connectivitat a internet amb el mínim cost possible (al cap i a
la fi, quan vas a una biblioteca o a l'aeroport la tens gratis) i no
crec que sigui una bona política d'inclusió anar quasi-exigint simbiosi
amb la xarxa a la gent quan encara no ens coneix. Tranquil, que les
coses arriben soles. Com deia aquell: si realment regales una cosa, no
esperis res a canvi.

Apa, ja hi tornem! Salut!

       Ermoi.