[MataroSensefils] Xarxa wifi municipal finançada amb fons del FEOSL 2010

Lluís Dalmau lluis.dalmau a guifi.net
dij feb 25 19:19:11 CET 2010

> L'ajuntament, en tant que administració pública, no pot prestar serveis de
> telecomunciacions a tercers així com així.
>
> Si el què volen és que et puguis connectar wifi i accedir als serveis de
> l'ajuntament aleshores ok en principi --> xarxa tancada ok
>
> Si la volen oberta --> tindran que registrar-se com operadors i, com que
> són una administració pública, finançar el servei amb els propis ingressos
> de l'activitat.
>
> guifi-net no té obligació d'haver de finançar-se perquè no hi ha cap
> administració pública, al menys que jo sàpiga, perquè si hi hagués i la
> [...]

Una puntualització, qualsevol administració pot fer actuacions de
telecomunicacions com qualsevol altres persona física o jurídica, si ho fa
per a terceres persones cal que faci, l'administració o McDonalds, una
notificació a la CMT.

Quan la CMT reb la notificació, si no hi ha diners públic, fa la
inscripció en el registre d'operadors en un termini de 15 dies amb silenci
administratiu positiu, si ho fa una entitat amb diners públics llavors la
CMT fa un estudi de l'impacte que pot tenir en el mercat i pot plantejar
unes condicions perquè no el distorsionin.

En el cas de guifi:
- com a fundació es va fer una notificació pel total de la xarxa i nodes
integrats
- si una administració o persona física o jurídica aporta un contingut o
xarxa per a terceres persones ha de fer la notificació

Hi ha ajuntaments que han fet la notificació dient les condicions amb que
aporten proxys: federats, amb usuari i contrasenya, gratuïtament, sense
accés a p2p, ...

I la CMT no els ha imposat cap condició de més a més.

Per tant, una administració pot donar accés a Internet gratuït, però cal
notificar i justificar les condicions i perquè es fa.

Evidentment, no serà el mateix que ho faci l'Ajuntament de Barcelona o el
de Gurb o el de Platja d'Aro

En el cas de Barcelona, els ho deixen fer gratuïtament, identificant
l'usuari, en un horari i una estona concrets, i revisant aquestes
condicions l'any vinent.

La CMT ha fet informes on ella mateixa manifesta la necessitat d'inversió
des de les administracions per estimular desplegaments de fibra òptica.

També està en fase d'estudi de la modificació de les condicions dels wi-fi
municipals, la tendència és ser molt més oberts que anys enrera.

Tot i això, hi ha molts FUD i molta gent que se n'aprofita :(

SAX,

Lluís