[MataroSensefils] Xarxa wifi municipal finançada amb fons del FEOSL 2010

Jordi Clopes jordiclopes a gmail.com
dij feb 25 00:05:27 CET 2010

El 24 de febrer de 2010 21:32, Albert Comas <albert.comas a googlemail.com> ha
escrit:

> Hola,

Hola Albert,

Només una puntualització:

> (...)

Com que desconeixem quina mena de xarxa tenen previst fer i s'hi algú ha
> pensat en fer-ho segons la filosofia de guifi.net hem pensat que seria
> necessari informar-nos i actuar per a que el desplegament es faci segons els
> criteris de guifi.net i pugui servir en la mesura del possible per a
> estendre la xarxa que estem desplegant a Mataró.

No desconeixem com tenen previst fer-ho. Serà una xarxa a priori tancada i
per a ús intern.Com ja vaig comentar sobre la reunió informal que vaig tenir
amb els responsables del desplegament, l'objectiu és fer una extensió pilot
de la intranet municipal a la zona del centre de Mataró (dintre muralles).

De fet això és el que a mi personalment em sap més greu de tot plegat.
La nostra proposta de desplegament, a part de fer xarxa oberta, incidia
directament en els barris perifèrics de Mataró, allà on les rendes són més
baixes, s'hi concentra més població i allà on encara no hi arribem.

El desplegament que sembla que faran, serà allà on nosaltres, al menys a
nivell de terrat, gairebé ja tenim cobert.

> Per això hem pensat en contactar amb els diferents partits amb
> representació al ple per a explicar-los d'una manera clara el nostre
> projecte. Es tractaria de parlar no tant dels diners que es gastin (per
> altra banda això ja està lligat amb el Govern Central), sinó de la filosofia
> de xarxa que volen fer. Es tractaria de que facin xarxa oberta sota els
> comuns. En aquest enllaç trobareu un llistat de “Punts a tenir en compte en
> les xarxes promogudes des de les administracions”:
>
> (...) <http://guifi.net/ca/node/8829>

A mi em sembla bé informar als grups polítics, però el que veig encara més
interessant és gastar energies en enviar informació del projecte a les
entitats, AAVV, etc o sigui als potencials usuaris.

Amunt sense fils!