[MataroSensefils] Re: Proposta per l'Ajuntament de Mataró

Lluís Dalmau lluis.dalmau a guifi.net
dis maig 23 10:51:49 CEST 2009

> Jo crec que la titularitat del material te que ser de qui ho paga.
> Donar-lo
> a la Fundació significa contractes, cesions, etc. y crec que no es el que
> es
> busca.

Tot i que no es busqui, una Fundació sempre està oberta a les donacions i
més si aquesta pot ajudar a un col·lectiu local per tal d'incentivar una
administració a fer xarxa oberta i neutral, de manera que ella pot assumir
el manteniment dels aparells però pot donar-ne la propietat perquè vol
aprofitar la notificació a la CMT feta per la Fundació la que es pugui
tenir en compte. Per així, estalviar-se un pas que a vegades els fa
mandra.

També pot ser una altre cas, no aquest d'un ajuntament, el de la compra de
material d'ús comú podent obtenir avantatges fiscals pel fet de la
donació.

> Sobre lo del muntatje en Jordi de Setup segurament ens ho pot explicar
> millor, el ha fet varies instalacions municipals.

> Un operador pagat amb diners publics? crec que no
> http://www.guifi.net/node/9431
>
> Potser avans de parlar amb l'Aj tendriau que tindre clars els temes
> juridics, pq si no al final es poden anar en contra.

Una administració pot actuar en el mercat de les telecomunicacions però
haurà de seguir uns criteris de bones pràctiques de les administracions
públiques fet per la CMT, on se li demana, entre d'altres coses, que porti
una comptabilitat separada per tal de demostrar que cobreix les despeses
amb diners NO públics per tal de no fer la competència deslleial a les
telcos, això ho pot fer minimitzant costos (xarxa neutral ;) ) i amb
aportacions de publicitat, ... un exemple és la resposta a la consulta que
va presentar l'ajuntament d'Avilés.

Salut i xarxa,

Lluís