[MataroSensefils] Proposta per l'Ajuntament de Mataró

Moisès Burset mburset a dracmarqueologia.com
div maig 22 21:29:54 CEST 2009

Bones,

> Repassant els correus m'he adonat que comentàveu que la instal.lació
> per part d'una empresa no estava inclosa i sí que ho està.
> Si us fixeu en la pàgina 10, l'últim concepte és aquest i es detalla
> amb quines condicions. I després en el quadre resum de despeses de
> cada fase també hi ha el concepte d'instal.lació.
Si, de fet, jo veig aquest pressupost com el que podria fer qualsevol
empresa a una altra, el que no dic que estigui malament, en cap cas...

> Moi, creus que amb els preus desglossats, on apareix la instal.lació i
> el material a banda i plantejant-lis com a alternativa a la proposta,
> que ens cedeixin el material directament a nosaltres no estem ja fent
> el que planteges? Si no és així, com creus que ho podríem emfatitzar més?
On diem que hi ha la alternativa a cedir-nos els materials i que munti
Guifi els supernodes? jo no ho veig. Jo l'únic que veig en la proposta a
l'Impem són les despeses que es generarien si ho fa tot una empresa,
però no veig enlloc el que s'estalviaria l'ajuntament si ens cedeix els
materials pels nodes, ni la opció explícita de poder-ho fer.

O sigui, crec que a partir d'aquest document l'ajuntament hauria de
poder veure que hi ha 2 possibilitats: la primera i que queda molt clara
en el document actual és: jo pago una pasta i una empresa ho munta tot.
La segona, que crec que ni es diu en el document actual es: jo
inverteixo relativament pocs diners a mig-llarg termini perquè els
voluntaris de guifi (o de matarosensefils) vagin fent un desplegament de
nodes. Avantatges i desavantatges de cada estratègia: la primera és més
cara però hi ha uns responsables i uns terminis que s'han d'acomplir, la
segona és un model de voluntariat en el qual el cost és menor però no hi
haurà cap responsable clar ni cap termini exigible a ningú però, per
contra, tothom que hi treballi ho farà perquè vol i amb la millor intenció.

Per cert, la filosofia del model de la primera opció no us recorda al
software privatiu i el de la segona al software lliure? a mi si... ;->

Bé, el meu granet de sorra (i espero que no estigui dins la sabata...).

Ja direu.

       Ermoi.