[MataroSensefils] Ajuda a isern

Sebastián Galeano tronity2k a hotmail.com
div maig 15 11:58:40 CEST 2009

Pel que veig compartiu la freq 5200 entre els enllaços:

Cuba-Habana
Isern-Escorxador

Tb podeu fer servir aquest model en frequencies http://guifi.net/ca/BonesPractiques

5. En general es procurarà fer servir els canals inferiors al 5500 per a
connexions de cobertura amb usuaris, i en els canals superiors, per als
enllaços.

Rendiment:
Isern-Escorxardor: 12Mbps sostinguts
Isern-Cuba: 28,6Mbps sostinguts

De coses rares:
- He vist a MatCuba, he vist que hi ha adressament a les interfaces wlan1 y ether1 y el bridge es activat amb aquest 2 ports, aixó pot comportar problemes.
- A MatIsern la regla nat pel tema de les 172.25 era desactivada, aquesta regla evita que el node respongi amb les 172.25 pq no es distribueixen.
- Alguns nodes semblen configurats a mà, aixó pot provocar aquest tipus de problemes i d'altres.

[guest a MatCubaRd1] >
2  R name="wlan3" mtu=1500 mac-address=00:C0:CA:1D:A2:E2 arp=enabled
      interface-type=Atheros AR5213 mode=ap-bridge
      ssid="guifi.net-MatCuba-Habana" frequency=5200 band=5ghz
      scan-list=default antenna-mode=ant-a wds-mode=static
      wds-default-bridge=none wds-ignore-ssid=yes default-authentication=yes
      default-forwarding=yes default-ap-tx-limit=0 default-client-tx-limit=0
      hide-ssid=no security-profile=default compression=no

[guest a MatEscorxadorRd1] >
 1  R name="wlan2" mtu=1500 mac-address=00:C0:CA:1D:A2:EF arp=enabled interface-type=Atheros AR5213 mode=ap-bridge
      ssid="guifi.net-MatEscorxador-Isern" frequency=5200 band=5ghz scan-list=default antenna-mode=ant-a wds-mode=static
      wds-default-bridge=none wds-ignore-ssid=yes default-authentication=yes default-forwarding=yes default-ap-tx-limit=0
      default-client-tx-limit=0 hide-ssid=no security-profile=default compression=no

[guest a MatIsernRd1] >
 3  R name="wlan4" mtu=1500 mac-address=00:C0:CA:1D:A2:D6 arp=enabled
      interface-type=Atheros AR5213 mode=ap-bridge
      ssid="guifi.net-MatIsern-Escorxador" frequency=5200 band=5ghz
[...]

Per exemple jo tinc la seguent regles iptables al server que tb mante tunels amb adressament 172:
#!/bin/bash
iptables -t nat -F
iptables -t nat -X
iptables -t nat -A POSTROUTING -p! 89 -s 172.16.0.0/16 -d! 172.16.0.0/16 -j SNAT --to 10.35.228.36
iptables -t nat -A POSTROUTING -p! 89 -s 172.25.0.0/16 -d! 172.25.0.0/16 -j SNAT --to 10.35.228.36

Salut
Sebastian Galeano