[MataroSensefils] Servei de telefonia per VoIP inhalambric?

Moisès Burset mburset a dracmarqueologia.com
dis mar 14 21:49:08 CET 2009

Bones,

    Ara potser diré una burrada, però algú ha pensat si seria possible
muntar algun tipus de servei mitjançant la xarxa guifi que permetés
portar un dispositiu amb VoIP inhalambric i amb roaming, per trucar a la
gent que estigui en cobertura guifi?
    Vamos, estic pensant en si seria possible utilitzar la cobertura per
radio de guifi com si fos una xarxa de mòvils, però gratuïta.
Tècnicament penso que seria factible (les poquetes coses que he mirat
per internet sembla que així ho indiquen), però no en se prou per saber
si estic dient una animalada. Els gurus del tema em podrieu dir què en
penseu? o algú sap algun enllaç que m'hauria de mirar? pura curiositat...
    Si això sigués viable, podria ser un servei de la xarxa super
interessant, ja que moltes empreses (que tenen bastanta pasta) podrien
començar a muntar o a pagar nodes, ja que a mig-llarg termini surt més
barat muntar infraestructura i mantenir-la, però que les trucades siguin
gratis, que pagar a les companyies de telecos la despesa de mòvils
mensualment.
    Vagi be.

       Ermoi.