[MataroSensefils] Com connectar a la xarxa? (era Re: hola)

Jordi Clopes jordiclopes a gmail.com
div gen 23 17:42:57 CET 2009

Hola Nina,

Cap problema :-)

Pel que he repassat al correu que vares enviar a la llista, vius al
C/Catalunya.
Molt aprop teu tens el node d'Isern: http://guifi.net/node/19268
i no gaire lluny el de Cuba: http://guifi.net/node/19223

Caldria que et connectessis al que tinguis millor senyal.
Per connectar només et cal un aparell wifi que està preparat per connectar a
exteriors que es diu Nanostation2 i val uns 70 €. Crec que estan a punt de
sortir unes altres de la mateixa marca que valdran menys.

http://www.wifi-stock.com/prods/nanostation5_b.jpg     <---Imatge de la
Nanostation2)

De Nanostation2 en tenim alguna en reserva o ,si vols, et podem dir botigues
on comprar-ho.
Nosaltres no treiem cap benefici de la venta dels l'aparells; com et resulti
més cómode a tu.

Per configurar l'aparell et podem fer un cop de mà. La IP del teu aparell i
tota la configuració te la dona la mateixa web de guifi.net. Aquí et passo
l'enllaç a un video on ho explica:

http://www.youtube.com/watch?v=i4B43L9qiD4

De totes maneres, com ja t'he dit, si ho veus molt negre te'l podem
configurar. És un moment :-)

Un cop configurat l'aparell, caldria que el posessis a la part més elevada
de casa teva, encarada cap al node on vulguis connectar.

Per ajudar-te en aquest pas, la Nanostation2 té unes barres de colors a la
part del darrera que es van il·luminant si la senyal és més bona o es van
reduint si la senyal és més dolenta.

Un cop trobada la millor localització es fixa la Nanostation2.
Depenent del lloc on l'hagis de possar, ho pots fer amb unes brides de
plàstic o si és en una pared també hi ha, a part, unes bases per collar-ho i
fins i tot si és en vidre hi ha unes ventoses per agafar-ho des de
l'interior d'una finestra. (+15/20 € crec)

Un cop fixat l'aparell s'ha de fer arribar un cable de xarxa fins al teu
ordinador. I ja està.

Tanmateix, si disposes d'un antic aparell WiFi, per exemple un router ADSL
d'una operadora que ja no utilitzis, el podem reciclar i utilitzar-lo per
donar-te també cobertura WiFi dins de casa teva.

Espero que t'hagi pogut aclarir una mica més tot el procés :-)

Faig copia d'aquest correu a la llista per si podem ajudar també a algú més
amb aquestes explicacions.

Per qualsevol cosa més no dubtis a preguntar.

Jordi