[MataroSensefils] Definint el projecte per l'Ajuntament

Moisès Burset mburset a dracmarqueologia.com
diu feb 8 20:30:40 CET 2009

Bones,

> He demanat el pressupost i les necessitats concretes per alimentar
> supernodes amb plaques solars. No és car (econòmicament parlant),
> energèticament parlant és baratíssim. M'ho donaran concretament quan els
> hi passi les dades dels pics de consum d'aquests aparells. "Estoy en ello".

Feu el que volgueu, però segueixo pensant que és complicar
innecessàriament les coses. Si alimentes un node amb un simple cable de
corrent el manteniment és zero i la simplicitat màxima. Si en el node hi
poses un sistema de generació d'energia autònom, necessites les plaques,
les bateries, l'espai, les fixacions i el manteniment de tot plegat. Per
això algú va decidir fa molt de temps que era molt més eficient fer una
xarxa de distribució de corrent i no generar-la en cada punt d'utilització.
    Pel consum que tenen, que com tu has dit és baix, val la pena perdre
el temps fent tot aquest muntatge? o et penses que tota la corrent que
ve de la xarxa prové de fonts NO renovables? també hi ha un %
considerable d'energia renovable (sobretot hidroelèctriques i eòliques).
    Si volem fer alguna cosa per canviar el model energètic el que em de
fer és lluitar per incrementar aquest % de la corrent de xarxa que prové
de renovables, no generar 1Kw nosaltres per mantenir un node.
Perdoneu-me, però em sembla una soberana pèrdua de temps, això si, queda
molt friki i superxaxi-kumba-ecologista, però a nivell energètic no
serveix de res.
    Volem fer alguna cosa rellevant de veritat? (i ho dic molt
seriosament) d'acord, doncs comencem a mirar quina és la política de
l'ajuntament en el tema de generació d'energies renovables, muntem un
grup de gent que vulgui concienciar a la població sobre el tema,
estudiem les fórmules que se li poden proposar a l'ajuntament perquè en
les seves instalacions s'hi muntin plaques fotovoltàiques, etc... Muntem
una comissió? algú te prou temps i prou ganes per ficar-se en aquest
"berenjenal", però de veritat? jo ara mateix no, ara que si ho voleu
tirar endavant teniu tot el meu suport i tot el temps del que pugui
disposar per ajudar-vos. Voluntaris? po fale.
    Apa, fins aviat.

       Ermoi.

P.D.) En el nostre grup tenim el mal costum de tocar moltes tecles, però
no ens sabem centrar (jo m'hi incloc). Hauriem de prendre exemple de
guifi. Sabeu si guifi ha proposat mai posar algun node energèticament
autònom en algun punt on ja hi arribava corrent de xarxa? oi que no?
doncs siguem coherents, que per alguna cosa serà...