[MataroSensefils] Xerrada de Guifi.net a Madrid

Enric enric a musaik.net
div des 18 23:06:47 CET 2009

Salut,

després de llegir aquests correus, d'en Miquel Tarrés i d'en Jordi
Clopés, crec que tinc alguna cosa mal entesa.

No entenc com en Miquel és "instal·lador" i no saps ben bé com està
muntada la xarxa i quines són les portes a internet ni com estan
gestionades. Et convido a que ho preguntis i ho aprenguis, et trobaràs a
gent amb ganes d'explicar-t'ho.
Per una banda em mola moltíssim que la xarxa creixi sola i hi hagi algú
que no acaba d'entendre com està tot muntat, però tot i així, a part de
muntar el seu, munta nodes a altra gent. Però crec que així, el model no
és escalable. Cal una organització i un traspàs d'informació.
Estem muntant una xarxa de collons, però cal que estiguem mínimament
organitzats, encara que sigui per la llista.

Però el que no m'acaba d'agradar, és la resposta d'en Jordi. Evidentment
si que m'agrada la manera que tens de cuidar la gent, Jordi, de fet, a
la llista sempre que algú nou pregunta coses la majoria de vegades ets
tu que respons i assessores. És una feina important que fas i te la
valoro molt.
Però el teu correu dona la sensació que "hi ha un grup organitzar
darrera que està fent les comprovacions pertinents perquè el servei
estigui restaurat el més aviat possible d'una forma eficient", i això no
és cert. O tu has mirat tu, o s'ho ha mirat l'Ivan o en Jose. Ningú més.
Ja ho feu bé, però insisteixo, no és escalable.

Ho dic, amb tota la bona intenció del món, per demanar que la gent que
esteu utilitzant la xarxa us impliqueu en la gestió i el manteniment de
TOTA la xarxa, i que no quedi en molt poques persones.

Suposo que m'he explicat, oi?

En/na Jordi Clopes ha escrit:

--
Sap a on mires, veient el que busques; sap què llegeixes i escrius,
llegint el teu correu; sap a on vius, té una foto de casa teva