[MataroSensefils] Fira InnovaTIC a Mataró i Trobada guifi.net a Perafita

Enric enric a musaik.net
dic oct 22 09:21:14 CEST 2008

Salut,

espero que em surti un correu suau.
Però començo a estar una mica preocupat. Per això faré un petit repàs,
evidentment des del meu punt de vista que podeu corregir de dalt a baix.

Si no recordo malament s'han fet dues assemblees de mataró sensefils, en
la nova época. Des del juliol. Som a les portes del novembre.

Que jo sàpiga hi ha un node nou (la mònica de cuba), un servidor proxy
nou (el de cuba) i un grup que està treballant sobre els aerogeneradors.
Finalment hi ha una xerrada a la Fira d'InnovaTIC amb la gent de
guifi.net que els tenim aquí per ajudar amb tot el que necessitem. A
part, sembla que l'Ajuntament de Mataró vol implantar el sensefils per
la ciutat.

És un bon principi. Però crec que només és un principi i petit. La mala
notícia és que dels quatre nodes troncal que hi ha actualment, n'acaba
de caure un per sempre. El de cuba, isern i escorxador sembla que són
molt estables, però el que hi havia a Sekopal, l'Espai Okupat Àcrata,
l'hem hagut de desmuntar per possible desallotjament del Centre Social.
Crec que seria necessari trobar un punt que substituís aquest bastant
ràpid, sinó es perdrà pel camí.

Tot això ho dic perquè no estan apareixen nodes nous. I crec que és la
base del nostre projecte. Segons la meva visió, el projecte es va parar
l'última vegada, per accés d'iniciatives frikis (molts serveis, molts
projectes, els quals eren la òstia) però no hi havia prou forces per
poder-ho tirar endavant. I per no aparèixer nodes nous i energia nova.

Ho dic perquè ens posem les piles perquè s'apunti gent nova, per
adquirir energia de més gent, sinó ens quedarem els quatre de sempre
cremats.

I la última cosa. No confiem en l'Ajuntament. Per la meva experiència
amb el projecte de Masoveria Urbana (que no és el mateix) vam arribar a
la conclusió de que si tota l'energia que vam dedicar a parlar, negociar
i escoltar l'administració (Gene i Ajuntament), els quals ens prometien
un munt de coses, si tota aquesta energia l'haguéssim dedicat
directament al projecte, n'haguéssim tret molt més profit. Compte amb
les promeses dels polítics locals, és paper mullat.

Ei, si em poso així és perquè estaria bé fer una altra assemblea i
intentar muntar alguna cosa per aconseguir nova gent.

PD: Perdoneu pel correu tant llarg.

--
ENS VOLEN FER FORA!
A partir del 17 d'Octubre (nova data per un recurs presentat) pot venir