[MataroSensefils] Finançament Super Nodes

Raül Chamarro raul a enbicicleta.org
dll nov 17 14:55:24 CET 2008

Buffff, quins preus!!!

Sobre el tema finançament dels nodes jo continuaria amb la política que
haviem fet fins ara. Abans era més fàcil, ja que un linksys era per zona
i ho pagaven els de la zona i un altre linksys que dedicavem a la
troncal que el finançava matarosensefils. Ara, amb els mikrotik es
barregen, es a dir un mateix aparell es compartit per la zona i pels
enllaços a troncals. Jo us proposo que continui la politica que tenim,
es a dir, la routerboard i la caixa estanca es paguen a mitges entre msf
i la zona corresponent. I cada tarja, segons l'us que tingui la paga
cada zona. Es a dir una tarja mini-pci de 2,4 per fer de node de zona
(doncs la paga la zona),les targes de 5ghz per troncal, la paga msf.

Això ho hauriem d'aplicar a totes les zones actuals i futures crec jo.
També a Escorxador i Palau! Fer veure als usuaris finals quin cost te
tot plegat i fer-los participar d'aquestes decisions. I si s'ho troben
muntat, doncs també buscar la fòrmula de col.laborar...

Els diners de les zones està més o menys clar d'on surten, cada zona
s'organitza i els recapta com vulgui (lo normal serà a repartir entre el
numero d'usuaris que vulguin col.laborar, però cada zona es una
assamblea independent i hi poden haver moltes maneres de
gestionar-se...) Ara bé, el gran problema, són els diners dels que
disposem com a MSF per fer aquestes coses.

Jo obriria un debat virtual,a veure que penseu i quines són les millors
idees per guanyar diners:

Obrir apadrinaments a la web de guifi, ja triguem!

Vendre samarretes? Tenim unes 40 samarretes a 10 € la unitat (el preu el
podem discutir per la llista també!!! i dissabte a la xerrada no van
tenir gens d'exit...)

Buscar noves vies? Fer enganxines, vendre pastissos, buscar un
patrocinador oficial???????

Mirar quants linksys tenim funcionant que siguin col.lectius i
reciclar-los com a clients i vendre'ls per exemple a 40€ ja configurats?

També em sembla recordar que teniem algo de fons propis de fa molts anys...

Aceptem sugerències i col.laboracions!! I potser dimecres en podem
parlar en persona una miqueta també al local de Associació de Veins de
l'Escorxador!

R.